Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Är telemarksåkare korkade?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 112013" data-attributes="member: 13245"><p>Svaret är: huvudsakligen, Ja. De allra flesta telisåkare är korkade. Kanske, inte rakt uppochned korkade i största allmänhet, men rätt ordentligt korkade när det gäller valet av just löshäl som utförsåkningsutrustning. När ni läs min telisskola som finns på min hemsida kan ni läsa mitt gamla inlägg: <a href="http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=2734" target="_blank">http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=2734</a> . Det förklarar en del.</p><p></p><p>Jag gick även in på den tidigare postade Tom Peterssens telekmarksskola, men var tvungen att stänga av halvvägs in i del 2. Jag får magknip av dylika korkade råd, menlös åkning och fjantig attityd. Jag hade redan lite sunkig mage efteer att ha drgit i mig ett par liter smältvatten, men jämfört med Tom smakade smältvattnet som en Bollinger 58.</p><p></p><p>Jag orkar inte förklara hur man skall göra när man åker, utan rekomenderar istället att ni leter upp en tidig Free Radikals eller möjligen någon ännu tidigare Down Film-produkt och sedan kollar in Erik Mossfeldt. Han har schysst balans på grejorna. Frode Grönvold skulle jag inte titta på. Visserligen duger han gott som inspiration för hur man laddar och åker stort, men jag tycker inte om hans stance. För taskigt tryck på skidorna och för mycket bakvikt för min smak. Att han trots detta kan rippa som han gör beror antagligen på fantastisk balans och mycket mod.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 112013, member: 13245"] Svaret är: huvudsakligen, Ja. De allra flesta telisåkare är korkade. Kanske, inte rakt uppochned korkade i största allmänhet, men rätt ordentligt korkade när det gäller valet av just löshäl som utförsåkningsutrustning. När ni läs min telisskola som finns på min hemsida kan ni läsa mitt gamla inlägg: [URL]http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=2734[/URL] . Det förklarar en del. Jag gick även in på den tidigare postade Tom Peterssens telekmarksskola, men var tvungen att stänga av halvvägs in i del 2. Jag får magknip av dylika korkade råd, menlös åkning och fjantig attityd. Jag hade redan lite sunkig mage efteer att ha drgit i mig ett par liter smältvatten, men jämfört med Tom smakade smältvattnet som en Bollinger 58. Jag orkar inte förklara hur man skall göra när man åker, utan rekomenderar istället att ni leter upp en tidig Free Radikals eller möjligen någon ännu tidigare Down Film-produkt och sedan kollar in Erik Mossfeldt. Han har schysst balans på grejorna. Frode Grönvold skulle jag inte titta på. Visserligen duger han gott som inspiration för hur man laddar och åker stort, men jag tycker inte om hans stance. För taskigt tryck på skidorna och för mycket bakvikt för min smak. Att han trots detta kan rippa som han gör beror antagligen på fantastisk balans och mycket mod. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Är telemarksåkare korkade?
Tillbaka
Topp