Är tröjan färgen eller är färgen tröjan?

Svar 1.
Färgen du ser existerar enbart inne i ditt eget huvud. Ingen annan ser exakt samma färg som du vid exakt samma ögonblick. Detsamma gäller hela 'verkligheten', hela 'tiden'.

Svar 2.
Det är med grammatiken som ni har problem.
Detta svar är tråkigt. Fråga er lärare.

-equal rights and justice
/r

Svar 1.
Färgen du ser existerar enbart inne i ditt eget huvud. Ingen annan ser exakt samma färg som du vid exakt samma ögonblick. Detsamma gäller hela 'verkligheten', hela 'tiden'.

Svar 2.
Det är med grammatiken som ni har problem.
Detta svar är tråkigt. Fråga er lärare.

-equal rights and justice
/r

Av: thecalle Online | Idag 18:12 Citera

frågan är.. är en banan en banan?

De e frågan de !?

Gheedoman sa:

De e frågan de !?
Detta var det mest okvalificerade svaret i denna tråd. Men dock även ett av de mest filosofiska. För den oinvigda skulle svaret vara simpelt. En banan är alltid en banan, en banan utan banan skulle inte existera.

För den mer kvalificerade fysikern skulle dock frågan sätta snurr på kugghjulen i hjärnan. Enligt den gymnasiala kursen fysik B kan man aldrig med 100% säkerhet bevisa någon eller någots exakta position eller existens. Detta gäller alltså även bananen i fråga. Banen du håller i handen skulle alltså kunna befinna sig varsomhelst i universum utan just i din hand. Därmed kan bananens säkra existens inte bevisas.
punkt.

Giro sa:
felix sa:
Gjorde han tröjan (sydde upp den) gjorde han vell en rosa tröja.
Färgade han däremot en redan färdig tröja gjorde han vell tröjan rosa.
Helt rätt enligt mitt tycke!

motsägelser?
om man ska leta sig bakåt i processen av tröjans skapelse så är ju inga av de råvaror man tillverkar själva tröjan av rosa, därför gjorde han en rosa tröja och inget annat...

YoutubeHasse sa:
Giro sa:
felix sa:
Gjorde han tröjan (sydde upp den) gjorde han vell en rosa tröja.
Färgade han däremot en redan färdig tröja gjorde han vell tröjan rosa.
Helt rätt enligt mitt tycke!

motsägelser?
om man ska leta sig bakåt i processen av tröjans skapelse så är ju inga av de råvaror man tillverkar själva tröjan av rosa, därför gjorde han en rosa tröja och inget annat...
Frågan är dock ännu inte besvarad. Han gjorde tröjan rosa, fine! men är den rosa? eller är färgen tröjan?

asså va fan händer??? det är gått tre år sedan denna fråga uppståg, och jag har sökt eftersvar lika mycket som piramiderna söker efter mumis! men har ÄNDÅ INTE FÅTT SVAR!!!!!

hjälp mig nu!

btw, freerids poliser kan banna mig så mycket dom vill för att ha dragit upp denna tråd igen, jag tänker fortsätta sökande efter visdom!!!!!

MedlemJapaner sa:
Gheedoman sa:

De e frågan de !?
Detta var det mest okvalificerade svaret i denna tråd. Men dock även ett av de mest filosofiska. För den oinvigda skulle svaret vara simpelt. En banan är alltid en banan, en banan utan banan skulle inte existera.

För den mer kvalificerade fysikern skulle dock frågan sätta snurr på kugghjulen i hjärnan. Enligt den gymnasiala kursen fysik B kan man aldrig med 100% säkerhet bevisa någon eller någots exakta position eller existens. Detta gäller alltså även bananen i fråga. Banen du håller i handen skulle alltså kunna befinna sig varsomhelst i universum utan just i din hand. Därmed kan bananens säkra existens inte bevisas.
punkt.
har du inte fått detta om bakfoten? För det första ska vi nog nacka partiklar och inte bananer, och för det andra så kan vi säga exakt var de är, bara inte när. Eller om vi hellre vill det så kan vi säga när de är, fast inte var!

Tillbaka
Topp