Är Vemdalen ngt att ha?

Matolo

Medlem
Är Vemdalen ngt att ha?
Funderar på att åka till Vemdaken under V12. Har dock aldrig varit där & undrar därför om det är ett skönt ställe eller ska man åka till Åre som vanligt?

Om man åker till Vemdalen, var ska man i så fall bo; Björnrike, Vemdalsskalet, Klövsjö eller Storhogna?

Slutligen undrar jag om det finns ngr sköna repor som man ska åka...

Är Vemdalen ngt att ha?
Tjena!!

Vemdalen är helt ok!! Man får helt klart fjäll känsla och man kan få många fina åk.

Men är du ute efetr det där lilla extra är det ju helt klart Åre som gäller!!
Fast vemdalen är värt ett besök.
Trevligast är det i Björnrike att bo, men roligast att bo vid vemdalsskalet.

ha det gott

Är Vemdalen ngt att ha?
Håller med ang boendet... Storhogna är inget jag rekomenderar. Helt dött.
I vemdalen finns det lite sjöna åk ned mot vägen som går mellan bergen (som det finns pister på). I björnrike finns lite skog mm. Men om du vill ha lite nya vidder är bydalen att rekomendera. Lugnare än åre men med liknande berg. Ligger ca 5 mil söder om Åre.

Är Vemdalen ngt att ha?
Jag kom hem just hem efter några dagar i Vemdalen! Valet mellan Björnike eller skalet är svårt, finns för och nackdelar med båda ställena. Jag föredrar Björnrike då backarna är längre (känns som det iaf) och själva området har en bättre upplägg, de flesta lifarna utgår från samma dal till skillnad från Vemdalen där allt är så utspritt. Bättre partyliv och sittlift i Vemdalen väger dock upp en del.
Vi bodde i vemdalen men tog bil över till Björnrike och åkte där en dag. Det funkade bra för oss!

Är Vemdalen ngt att ha?
jag är verkligen emot v-dalen!! jag var där igår och d var stenar framme i backen och isigt och jävligt.. så jag har sabbat skidorna.
dom kan inte bygga hopp.. det står i reklam bladet att dom har ett mkt bra hoppland och att man kan prova vingarna i den stora bigjumpen i hovdebacken.. fast hoppen var både konstigt och oskönt.

jag åker i Ramundberget nu och har blivit kräsen på skidorter.
i ramundberget hae dom ÄKTA snö. där är inte backarna gula bruna av kanonernas skitiga vatten.. ren och mjuk snö ska det va inget annat.

I R-berget, där finns allt. nybörjar backar till avacerade backar i osthang.
personal i liften är trevliga och glada.
funparken är mkt bra. ett stort för dom erfarna. 2 rails och en stor corner osv. och ett litet land till nybörjarna.

enda minuset är att det är inte så mkr Röj där. och sen är backarna inte så långa. men vad gör d när man är i paradiset?

nu menar jag inte att d bara är skit i vemdalen. det finns rolig skogsåkning och har raj-raj så det räcker och blir över..
dom anställda i uthyrningen kan sin sak..

jag kanske har fel om några saker ovan här.. så du som har några invändningar kan väll skriva tillbaka!

//victor

Är Vemdalen ngt att ha?
Håller med dig att det var isigt men framemot dagen när den lillla solen som fanns värmde och det blev uppåkt blev det mjukt och fint.
Stenar i backen???? Jag tyckte snötillgången var helt okey och såg inte till några stenar alls.

Tillbaka
Topp