AR6 eller Olsson Pro TT?

johanskate

Ny medlem
AR6 eller Olsson Pro TT?
Hej
Jag har ett par K2 Public Enemy 08 för tillfället. Funderar på att byta till Armada AR6 eller Head Jon Olsson Pro TT. Det blir antagligen 08-09an då de är j*vligt dyra. Vilken av dessa rekommenderar ni på freeride? Och vilka bindningar till dessa (funderar på head mojo eller look px12)? Jag kör mest park där jag dock inte sätter mer än 360, skraltiga femmor och backflip + diverse rails. Åker även pist och offpist.
För tillfället befinner jag mig i usa så om ni hittar några amerikanska sidor med dessa prylar så är jag tacksam! Även om någon hittar SPKs (08) billigt här i staterna så skulle det vara bra!
Peace out bros

AR6 eller Olsson Pro TT?
ett par ar6 med look px12 monterat -2.5cm från center skulle passa dig utmärkt.
skulle också va bra med lite mer info om dig själv.

Pjäxor köper du efter din fot. gå till en bootfitter
Inte kul att få en pjäxa som är för stor och sitter dåligt.

Senast ändrad:
AR6 eller Olsson Pro TT?
Mitt tips är Salomon Dumont skidan... sjukt stabil i luften kanske är den lite lik jons skida i parken men är mycket skönare utanför... Annars tar jag ar6 framför jons skida varje dag i veckan (mest för att jag tycker jons är så jävla fula). :)

AR6 eller Olsson Pro TT?
Ar6(pga priset) med ett par bindningar med minst 12, skulle rekommendera 14 ändå pga bättre kvalitet och hållbarhet, Väger du 40kg så kanske du inte behöver 14...
Siktar du på bäst känsla i park så mitt monterar du skidorna, de går fint att åka pist och lite off pist med det också.

AR6 eller Olsson Pro TT?
Ok antar att jag få berätta lite mer om mig själv.. Jag har åkt skidor hela mitt liv (17) och började köra park för 2år sedan. Började åka offpist samtidigt men åker inte särskilt mycket puder. Hänger mest i parken. Har ca 15-20 skiddagar per år.
Är det skillnad mellan 08-09 och 09-10 modeller btw?? Det är ju samma skida ändrar de inte bara graffen?

AR6 eller Olsson Pro TT?
ar6'an har bara ändrat trycket från 08/09 till 09/10.. Jon Olsson har ändrat en hel del tror jag. Jag skulle föreslå sth 14 driver som bindning, den kan du ta med dig ett par skid byten framöver med när du blir bättre.

AR6 eller Olsson Pro TT?
Jag har åkt båda skidorna och kan bara instämma med övriga skribenter. Ta för helvete Armadan!

Headen fungerar bara till att köra stenhård park och pist med. Inget annat. Eftersom den är så styv och smal så gräver den ner sig mycket lättare så fort det blir lite mjukare.
Du skall också veta att du inte kommer kunna raila med Headskidan. Du kommer inte ha några kanter kvar efter en vecka.

"Vadå inga kanter? Det har väl ingen som railar?" Tänker du.
Med inga kanter menar jag att dom verkligen försvinner, så att det inte finns någonting kvar som håller belaget på plats. Vilket senare efter ytteligare några veckors åkning kommer resultera i att belaget ramlar av och skidan blir obrukbar.
Kan även tillägga att kanterna var av på runt 20 ställen, efter 2 veckors åkning.

Kvalitetsmässigt, ren jävla skit!

Armadan där i mot!
Tillräckligt bred och mjuk för att kunna åkas bra på dom flesta underlagen i parken.
Vill man åka puder med den så fungerar den helt okej till detta också (Kör -2cm montering, för bäst allround).
Vill du raila, går även detta bra. har railat på mina i 3år utan att kanten slitits under belaget eller gått av.

Kan bara uttala mig om Look bindningen. Min höll helt okej i en säsong sen hade den slitits för mycket och började lösa ut på dom mest konstiga ställen.

Lägg pengarna på en 14+ bindning. Inte för att du vill ha "dimmen" högre än 12, utan för att hållbarheten blir mycket bättre när man hoppar.

Ang. Pjäxan, så har jag också kört på SPK i ett par år. Det beror givetvis på hur din fot ser ut , men jag tycker att du skall satsa på fulltilt eller dalbello.
Dom har ett bättre system för att hålla kvar hälen. Vilket inte SPK´n klarar av med bara 2 spännen (på mig).

www.evogear.com www.backcountry.com = 2 bra Amerikanska sidor.

AR6 eller Olsson Pro TT?
Makafone pratar om förra årets Head
Årets modell av Head har ingen likhet med förra årets
Inget skidmärke tar reklamationer på railade skidor

AR6 eller Olsson Pro TT?
jjosefsson sa:
Makafone pratar om förra årets Head
Årets modell av Head har ingen likhet med förra årets
Inget skidmärke tar reklamationer på railade skidor
https://www.freeride.se/prylar/skidor/2009/head/jo-pro.html - Förra årets.

https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/head/jo-pro-comp.html - Årets.

Om man tittar på den fina faktan om skidorna så är det exakt samma på allting (förra årets 169 är en cm smalare = ännu sämre hållbarhet).

Kanske Triana väger mindre än Jons brud? = tyngre skida?

Var kom reklamationsfrågan in i bilden? Han skall väl inte förutsätta att han skall komma att reklamera sina nya skidor?

Hiho! du är en pajas som bor i Norrland och igentligen heter Felix.

AR6 eller Olsson Pro TT?
Makafån ,så här ligger det till

Nu bor jag inte i norrland och heter Felix

Som vanligt har du fel i allt du skriver

Årets modell är en sandwich skida

Längder 161 , 171 , 176, 181

mått 121/ 84 / 110 (181 cm )

Inte en siffra samma som i fjol

Är det inte så att du ligger i fejd med Head för att du inte fick reklamera dina sönderrailade skidor i fjol

Förmodar att du inte har provat Nya Head

Du kan gå in på head.com och kontrollera mina uppgifter

Den gamla modellen finns kvar ,men här i landet har i princip alla valt att sälja den modellen som jag har beskrivit

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp