Arbor Draft - VS - Nitro t1.

pontus-k2

Ny medlem
Senast ändrad:
Jag har inte testat någon av dem men jag skulle gå på Draften utan tvekan. Årets Draft har en hel del lullull i sig såsom triradial sidecut, i princip en version av magnetraction som jag förstår. Dessutom är den rockered. Dessutom brons i kanterna, bra eller dåligt kan man fråga sig men klart mjukare än din vanliga stålkant i.e. kan vara nyttigt vid rails. Sedan brukar Arbors brädor vara kickass. Det enda negativa är att de har skipat träfinishen i år.

Utan att bli för metallurgiskt avancerade. Brons är (bör) vara mjukare än stålet som i regel används som kant på brädan. Därmed kommer skärpan på den kanten fortare bli slö och/eller få hack i sig. Taskigt om man gillar skarpa stål(brons)kanter. Asbra om man vill ha en slö kant i.e. inte så mycket slipande med filen för att få den rund, exempelvis för railkidsen (J.P. Walker o.s.v.). Rent teoretiskt bör den kanten också oftare ge med sig om du åker över en ojämnhet i railen istället för att hugga i, men det är högst teoretiskt.

okej, ja allt det där låter ju skönt nät man kör i parken, men vi säger att det är en dag som man ska latja lite och köra med familjen snabbt i backarna och lite puder kanske, är det så då att brädan kan släppa om man tex ligger å pressar på i en sväng i backen?

Senast ändrad:
Inte större risk än din vanliga parkbräda och har de fått til sidecuten som de lovar så ska risken vara mindre än annars. M.a.o. beror lite på hur du slipat kanten.

Båda brädorna är säkerligen kanon.
Dock har jag åkt mycket med T1 modellen som funkar riktigt bra. Den har också förstärkta kanter "railkiller edge" som är bredare för att klara större påfrestningar. Dom flesta i Svenska Nitroteamet kör på T1 modellen (som även Markus Keller brädan är baserad på) eller Swindle som är lite mjukare än T1 då dom tycker att dessa brädor passar deras åkning bäst. T1 och Markus Keller ligger på 4000:- i Sverige denna vinter så den är billigare här än om du köper den från planet-sports.
Markus Keller/T1
http://www.planet-sports.com/en/product53933/manufacturer18/product_info.html?pcat_id=7

Mvh.En som vet

Senast ändrad:
ok tack för tipset, det är lungt vet redan en sida som säljer nitro t1 2010 för 2900kr och arbor draft 2010 för 2800kr ;)

Hmm låter konstigt att det är fraktfritt från Usa till Europa.Det brukar vara rätt dyrt skicka från Usa. Om jag var dig skulle jag räkna på vad en slutgiltiga kostnaden blir. Om det skulle vara 500:- billigare från Usa så skulle jag ändå välja Sverige för att ha enkelhet om det skulle bli några problem.

det står att det är fraktfritt om man beställer för över 100 dollar. mm men hittar ingen arbor draft tex i sverige. men får de hur jag gör. gjorde mst tråden för att se vad folk tyckte om brödorna i sig.

pontus-k2 sa:
det står att det är fraktfritt om man beställer för över 100 dollar. mm men hittar ingen arbor draft tex i sverige. men får de hur jag gör. gjorde mst tråden för att se vad folk tyckte om brödorna i sig.
Är du säker på att det är fraktfritt till Sverige? Brukar vara inom the continental 48 states.. Vilken sida menar du?

yep, dom har inte gratis frakt.. en board är typ 50$-ish till Sverige, man kan se genom att lägga i varukorgen och skriva in sina uppgifter, så ploppar det upp i shipping rutan där.. Tänk på 25% moms och 8-ish(?)% tull på det sen också..

Haha glädjedödare jag blev nu, men roligare de än att beställa och sen få lite surprise summa när du ska hämta ut den.

3,7% är tullen, inget annat, men efterson tullen betalas på det totala priset av det man köper INKLUSIVE frakt så tror många att tullen är högre.

ok, bra att du sa det iallafall så jag inte hade upptackt det efter en beställning :P, men om jag skulle beställa nitro t1an därifrån vad skulle det bli allt som allt om du orkar kolla upp? :S :)

409$, sen frakt 50-ish.. x 7,1

sen gånger 1,25 för moms och sen gånger 1,08 för tull. Jag tror man tullar på momsen och skit också, så det bör bli så..

ok, ja du då blir det en del asså :/, aja tack för hjälpen iaf nu får jag se hur jag gör. och om ud fick välja mellan brädorna vilken skulle du valt?

Både Nitro T1 och och Markus Keller/T1 kommer till Sverige i oktober.
Den kommer finnas på dom flesta webshoppar om du inte har en markbutik där du bor.
Båda två kommer bli billigare att köpa i Sverige än från Usa och övriga Europeiska länder. Boardstore har redan lagt upp på sin sida för senare leverans.
https://www.boardstore.se/items/brand/98/page/2

har kört på den är arbor brädan hella vintern det är lätt den bästa brädan jag åkt på sjuk pop o grym att presa säger bara köpp den

Tillbaka
Topp