Åre i Påsk?

Åre i Påsk?
ja oftast. Året som gick så var det inga problem och då var det mkt dåligt med snö under året som gick. och i år kommer påsken sent. men jag har aldrig under mina 10 år som jag har haft stuga i åre att det har varit snöbrist i åre under påsken. kanske en gräsfläck i lågzon där å där. men på skutan är det lugnt en bit in i maj oxå! under freeride så var vi upp på baksidan . gick fint! men vi fick gå sjukt långt sen för att liftarna vbar stängda...

Annars så borde du ta upp denna fråga när påsken närmar sig

Mvh Johan

Åre i Påsk?
det kommer säkert att vara lungt. jag har varit med om flera ggr att det har varit nysnö vid den tiden och senare på säsongen...
det går oftast att åka flera veckor till efter påsken.
de ställen som är svåra är, i björnenbackarna mot åre (där man kommer ner från baksidan). Vid susabäcken. I rödkulleområdet. m.a.o, där man ej har prepat och som är i solen.

Åre i Påsk?
vart lite regn nått år men det är alldrig snö brist ... kan se lite tunt ut på vissa stllen men det är bara synvillor..!!

Åre i Påsk?
Det brukar börja töa under påsklovet rätt ordentligt. Man tror att snön ska försvinna, men den ligger kvar mycket längre än vad man tror. Det är under påsken det är som bäst skidåkning i Åre.

Åre i Påsk?
Svartberget kan jag tänka mig är mycket snö kvar iom att det ligger i skugga halva dagarna...

Men om Susabäcken inte går att åka så är det ju inte speciellt mycket att åka, tex Svartberget och Östra...

Åre i Påsk?
jo under påsk brukar det gå att åka i susabäcken, men som sagt ta up denna fråga när påsken närmar sig. Den kommer ju über sent i år...

Snödjup

Tillbaka
Topp