Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre med familjen V.1 och 2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1193563" data-attributes="member: 163608"><p>Man kan inte reta sig på ett folk som göteborgare. Det absolut värsta grövsta en göteborgare kan säga till en annan medmänniska är "är du go i huvet eller?" Det är kärlek i min värld...dessutom är ju Kevin Bäckström och Tor Lundström sillstrypare och de vet ju hur man har kul på snö. Ulricehamns backen har jag bara åkt förbi sommartid men den ser ju mer fostrande ut än de backar jag växt upp i i Stockholmsområdet....men ordvitsarna???? Antar att man får ta hela paketet och stå ut!! Jag har delat lift med ganska många jobbiga typer från olika delar av världen. Än så länge har jag inte haft något liftsamtal med en ryss vad jag kan komma på.</p><p></p><p>Ganska glappkäftad själv faktiskt. Delade i vintras lift med en snubbe som hade en sån där f2 racesnowboard med racepjäxor och grejer. Jag var glad och nyfiken och full av frågor och han var väl...hmmm inte sådär jätte jävla pratglad eller sugen på att bli intervjuad av någon jävla nollåtta med i sammanhanget alldeles för breda dyra skidor och hyffsat nyrenoverat kök. När vi hoppat av liften och våra vägar skiljdes så tänkte jag att vad vet jag om den fåordiga människan?? Tänk om han just har gått igenom en sjuhelvetes jobbig skilsmässa eller något liknande, med knapp styrfart i skallen tar han sig till backen, hans enda ventil, det enda stället där man kan stänga av och livet känns värdefullt, all annan skit än jagets samverkan med snö betyder nada,,,,,,...av alla liftstolar i hela universum så får han dela med någon pratglad idiot som vill snacka om hans utrustning..... jaja...sorry vem du nu än är........men trängt mig i liftkön hade jag iallafall inte gjort....spatsiba!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1193563, member: 163608"] Man kan inte reta sig på ett folk som göteborgare. Det absolut värsta grövsta en göteborgare kan säga till en annan medmänniska är "är du go i huvet eller?" Det är kärlek i min värld...dessutom är ju Kevin Bäckström och Tor Lundström sillstrypare och de vet ju hur man har kul på snö. Ulricehamns backen har jag bara åkt förbi sommartid men den ser ju mer fostrande ut än de backar jag växt upp i i Stockholmsområdet....men ordvitsarna???? Antar att man får ta hela paketet och stå ut!! Jag har delat lift med ganska många jobbiga typer från olika delar av världen. Än så länge har jag inte haft något liftsamtal med en ryss vad jag kan komma på. Ganska glappkäftad själv faktiskt. Delade i vintras lift med en snubbe som hade en sån där f2 racesnowboard med racepjäxor och grejer. Jag var glad och nyfiken och full av frågor och han var väl...hmmm inte sådär jätte jävla pratglad eller sugen på att bli intervjuad av någon jävla nollåtta med i sammanhanget alldeles för breda dyra skidor och hyffsat nyrenoverat kök. När vi hoppat av liften och våra vägar skiljdes så tänkte jag att vad vet jag om den fåordiga människan?? Tänk om han just har gått igenom en sjuhelvetes jobbig skilsmässa eller något liknande, med knapp styrfart i skallen tar han sig till backen, hans enda ventil, det enda stället där man kan stänga av och livet känns värdefullt, all annan skit än jagets samverkan med snö betyder nada,,,,,,...av alla liftstolar i hela universum så får han dela med någon pratglad idiot som vill snacka om hans utrustning..... jaja...sorry vem du nu än är........men trängt mig i liftkön hade jag iallafall inte gjort....spatsiba! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Åre med familjen V.1 och 2
Tillbaka
Topp