Åre vs. Sälen

rezziq

Medlem
Åre vs. Sälen
Jag har blivit erbjuden jobb på båda orterna. Så nu får jag i princip välja. Visst jag vet; "Öva i Sälen åk i Åre." Men jag är mer för festa än skidåkning...

Samtidigt har Åre Vm, och det är ju nästan en stad så det finns saker att göra.

Jag skulle gärna vilja ha synpunkter från personer som varit på båda ställerna. Som sagt det är festerna jag vill åt i första hand.

EDIT: Kan tänka mig att Åre är mer för snobbiga Djursholmare, medans Sälen är mer för Svenssons som åker lagom mycket..

Senast ändrad:
Åre vs. Sälen
rezziq sa:
Jag har blivit erbjuden jobb på båda orterna. Så nu får jag i princip välja. Visst jag vet; "Öva i Sälen åk i Åre." Men jag är mer för festa än skidåkning...

Samtidigt har Åre Vm, och det är ju nästan en stad så det finns saker att göra.

Jag skulle gärna vilja ha synpunkter från personer som varit på båda ställerna. Som sagt det är festerna jag vill åt i första hand.

EDIT: Kan tänka mig att Åre är mer för snobbiga Djursholmare, medans Sälen är mer för Svenssons som åker lagom mycket..
Känns som du i princip redan har valt åre?

Åre vs. Sälen
Asså, jag vet inte alls.. ni som kan detta, hjälp,,

OBS! Festerna är viktigast..

Känns som det blir bättre gemenskap när man bor i nått himla kollektiv i Lindvallen

Det jobb ja skulle ha i Åre är vakmästare hos Ago i Åre, var bor man då?

Senast ändrad:
Åre vs. Sälen
lätt lindvallen i sälen. det är bara att dem har en gupp-backe som är läskig men de blåa går bra.

Åre vs. Sälen
de finns saker o göra överallt, sälen har ju vallen, högis, td & hf.. o partyt blir ju va man gör de till :) så, good luck :)

Åre vs. Sälen
boendet liksom... bor man i nån korridor i sälen så kan ja tänka mig att det blir mer röj, men om ja och tre till delar nån lägenhet i åre..

Åre vs. Sälen
jag skulle valt Åre sju dagar i veckan, det enda som skulle luta emot sälen är ifall du fått ett jävligt mycket bättre jobb där...

Åre vs. Sälen
Bor man i någon av personalbyarna i Lindvallen så kommer man inte få tråkigt! Sjukt bra gemenskap och alltid förfest i nån lya. Visst backarna är inte de längsta och det finns inte jätte många bra offpist ställen. Men åker man park så finns Kläppen, tandådalen och lindvallen.

Å festa kan man ju göra! Bygel på tisdag, Fjällis på onsdag, Hc torsdag, fredag, lördag, söndag. (vill man kan man ju gå på högfjälls hotellet, eller bygel på helgen också.)
Sen kan man vila upp sig på måndags kvällen om man vill.

Sälen är mycket gemenskap eftersom personalen bor nära varandra.

+gemenskap
+mycket fest
+bra parkåkning
-korta backar

fråga om det är nåt du undrar över..

Åre vs. Sälen
Jag lägger min röst på Åre, men egentligen tycker jag du kan stanna hemma då du ändå bara åker för att festa.

Åre vs. Sälen
Efter 4 säsonger i Åre är valet enkelt.. Öva i Sälen - Åk i Åre.. O att festa är ju inga problem! Kolla senaste Åre magasinet... Fin artickel om Sporthotellet där.. En fin kommentar är ju: "En epok är i graven. Inga mer efterfester på Sport" Där har man ju representerat ett PAR gånger.. hehe.. Älska ÅRE! Mitt hem..

Senast ändrad:
Åre vs. Sälen
Jag tycker du ska åka till Ormberget, en otroligt stor backe med 1 lift.
Eller så åker du antagligen till Åre!

Åre vs. Sälen
Jag har vart på båda ställena, festa har jag ingen koll på men.

Åre:
+ Offpisten
+ Onpisten
+ Mer "events" än Sälen.. t.ex: VM och JOI..
- Parken är för utspridd
- Köer i Olympia är välan drygt.

Sälen:
+ Onpisten
- Inte lika fet Offpist som Åre.

Åre vs. Sälen
Jag säsongade i Åre förra vintern och ska tillbaka igen. Har inte varit i Sälen på 18 år så vet inget om det men Åre äger!

Åre vs. Sälen
Hallå skit i åre lägg ner östavagnen sälen har mycket bättre rsturanger
FATTA ÖVA I SÄLEN ÅK I SÄLEN SKIT O ÅRE

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp