Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Årets skidtestarhelger sammanfattade
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 396672" data-attributes="member: 12152"><p>Jag gillade Argosen bättre, ja, men det beor inte på att Goodha var dålig. Det är två rätt olika skidor där Argosen är en allroundskida och Goodhan är mer en mjuksnöjibber för puderlek med en allroundpotential som bonus. Sen har jag allmänt svårt att ställa om till twintips, om dom inte är utpräglat freeridemonterade. Jag trivs inte med balansen när monteringen närmar sig mitten helt enkelt. Goodha 114 var ändå en väldigt trevlig skida som jag med en bakåtflyttad montering definitivt hade kunnat tänka mig att åka runt på.</p><p></p><p>Argos är det tveköst bästa valet för din vikt om du ska välja mellan dessa två. Goodha 114 är en utpräglat mjuk skida även för en åkare av min vikt (75kg) och den kommer att vika sig totalt om du trycker till i pisten. Men även Argosen blir i minsta laget för en så stor åkare. Den finns ju bara upp till 187cm. Iofs kommer Goodhan att bli nästan löjligt lättåkt i lössnön för din del om du tar den, så det kan funka det med, men räkna inte med några som helst stordåd i pisten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 396672, member: 12152"] Jag gillade Argosen bättre, ja, men det beor inte på att Goodha var dålig. Det är två rätt olika skidor där Argosen är en allroundskida och Goodhan är mer en mjuksnöjibber för puderlek med en allroundpotential som bonus. Sen har jag allmänt svårt att ställa om till twintips, om dom inte är utpräglat freeridemonterade. Jag trivs inte med balansen när monteringen närmar sig mitten helt enkelt. Goodha 114 var ändå en väldigt trevlig skida som jag med en bakåtflyttad montering definitivt hade kunnat tänka mig att åka runt på. Argos är det tveköst bästa valet för din vikt om du ska välja mellan dessa två. Goodha 114 är en utpräglat mjuk skida även för en åkare av min vikt (75kg) och den kommer att vika sig totalt om du trycker till i pisten. Men även Argosen blir i minsta laget för en så stor åkare. Den finns ju bara upp till 187cm. Iofs kommer Goodhan att bli nästan löjligt lättåkt i lössnön för din del om du tar den, så det kan funka det med, men räkna inte med några som helst stordåd i pisten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Årets skidtestarhelger sammanfattade
Tillbaka
Topp