Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Årets skidtestarhelger sammanfattade
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 396730" data-attributes="member: 13390"><p>Jag måste säga att årets skidtestarhelg i Åre en av de bästa och mest givande hittills. Underlaget var helt enkelt optimalt, i alla fall i pisten.</p><p></p><p>Som bollplank tilll allas vår prylbög blev det många och långa diskussioner liften. Det fanns mycket intressant i år helt enkelt. Det händer väldigt mycket på marknaden just nu, inget snack. </p><p></p><p>Det normala temat under skidtestarhelger brukar vara tjuvsläpp, och årets tillställning var inget undantag på den fronten. Jag drog rejält i backen ett par gånger och sitter till exempel här (hos Hasse faktiskt) med blånad höft efter att ha missat att dubbelkolla förspänningen på en Duke. Det är ingen höjdare att dra på med Katanan och börja få den odödliga känslan, för att kort därefter vakna upp ur den våta drömmen och inse att faktiskt inte är osårbar. Speciellt inte med EN skida på fötterna (foten). </p><p></p><p>MnO var iofs värre, tre-fyra svängar tog det herrn att slita ur en Markerbakdel (12) ur skenan helt och hållet. Flög åt helvete helt enkelt. Bra grejer...</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>MnO: Du glömde ju kängan till Salomon för Rockern... (Uppmonterad och klar, men "inte för test!" Paret var dessutom åkta en hel del redan. Obegripligt.)</p><p></p><p></p><p>I morgon ska jag känna på Katanan i 197 IR(alp)L. Jag kan återkomma med intryck av den storleken. 197 är trots allt tydlig större än 183. Men å andra sidan berget utanför fönstret här lite bitigare än Åres lågzon, så det jämnar väl ut sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 396730, member: 13390"] Jag måste säga att årets skidtestarhelg i Åre en av de bästa och mest givande hittills. Underlaget var helt enkelt optimalt, i alla fall i pisten. Som bollplank tilll allas vår prylbög blev det många och långa diskussioner liften. Det fanns mycket intressant i år helt enkelt. Det händer väldigt mycket på marknaden just nu, inget snack. Det normala temat under skidtestarhelger brukar vara tjuvsläpp, och årets tillställning var inget undantag på den fronten. Jag drog rejält i backen ett par gånger och sitter till exempel här (hos Hasse faktiskt) med blånad höft efter att ha missat att dubbelkolla förspänningen på en Duke. Det är ingen höjdare att dra på med Katanan och börja få den odödliga känslan, för att kort därefter vakna upp ur den våta drömmen och inse att faktiskt inte är osårbar. Speciellt inte med EN skida på fötterna (foten). MnO var iofs värre, tre-fyra svängar tog det herrn att slita ur en Markerbakdel (12) ur skenan helt och hållet. Flög åt helvete helt enkelt. Bra grejer... MnO: Du glömde ju kängan till Salomon för Rockern... (Uppmonterad och klar, men "inte för test!" Paret var dessutom åkta en hel del redan. Obegripligt.) I morgon ska jag känna på Katanan i 197 IR(alp)L. Jag kan återkomma med intryck av den storleken. 197 är trots allt tydlig större än 183. Men å andra sidan berget utanför fönstret här lite bitigare än Åres lågzon, så det jämnar väl ut sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Årets skidtestarhelger sammanfattade
Tillbaka
Topp