Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Årets skidtestarhelger sammanfattade
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 397087" data-attributes="member: 34110"><p>Jag hade aldrig kännt, klämmt eller åkt på Goodha innan denna helgen och måste bara säga att ovanstående är en god sammanfattning av läget.</p><p>Jag har alltid några förutfattade meningar som viskar i mitt bakhuvud och i Goodhas fall var det "budget-lagg", vilket visade sig vara helt fel.</p><p>Lika välgjorda som något annat märke, hade jag gillat den typen av skidor hade jag köpt ett par men en twintip är, tyvärr, på mig fullständigt bortkastad.</p><p></p><p>Samt som sagts; bra folk i tältet också.</p><p></p><p>Några andra som jag tycker förtjänar en eloge var Extrem. Det var en av grundarna av företaget som stod och frös, skruvade bindningar och var trevlig. Dessutom gör dom fantastiska skidor.</p><p>Extrem Patriot måste vara den bästa skidan i klassen "feting med kort svängradie" (136-92-122). Återigen, inte riktigt min skida men mått som verkar passa väldigt många åkare och väldigt många dagar i Sverige. Och skidan hade allt. Vridstyvhet, isgrepp, mjukt flex, spänstigt flex, kick ut ur sväng, lättåkt men utan övre gräns.</p><p>Klart rekommenderad om man gillar konceptet.</p><p></p><p>Och vill man ha en lite mer klassisk skärning i en lite smalare skida (122-88-110) så var Dynastars Legend Mythic en riktigt trevlig bekantskap. (Övriga egenskaper, se ovan förutom att den övre gränsen gick att hitta på dynastar mythic).</p><p></p><p>Tack för sammanfattningen och åsikterna i år igen MnO. Guld värt och alltid lika kul att läsa.</p><p></p><p>-peace</p><p>/rabbit</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 397087, member: 34110"] Jag hade aldrig kännt, klämmt eller åkt på Goodha innan denna helgen och måste bara säga att ovanstående är en god sammanfattning av läget. Jag har alltid några förutfattade meningar som viskar i mitt bakhuvud och i Goodhas fall var det "budget-lagg", vilket visade sig vara helt fel. Lika välgjorda som något annat märke, hade jag gillat den typen av skidor hade jag köpt ett par men en twintip är, tyvärr, på mig fullständigt bortkastad. Samt som sagts; bra folk i tältet också. Några andra som jag tycker förtjänar en eloge var Extrem. Det var en av grundarna av företaget som stod och frös, skruvade bindningar och var trevlig. Dessutom gör dom fantastiska skidor. Extrem Patriot måste vara den bästa skidan i klassen "feting med kort svängradie" (136-92-122). Återigen, inte riktigt min skida men mått som verkar passa väldigt många åkare och väldigt många dagar i Sverige. Och skidan hade allt. Vridstyvhet, isgrepp, mjukt flex, spänstigt flex, kick ut ur sväng, lättåkt men utan övre gräns. Klart rekommenderad om man gillar konceptet. Och vill man ha en lite mer klassisk skärning i en lite smalare skida (122-88-110) så var Dynastars Legend Mythic en riktigt trevlig bekantskap. (Övriga egenskaper, se ovan förutom att den övre gränsen gick att hitta på dynastar mythic). Tack för sammanfattningen och åsikterna i år igen MnO. Guld värt och alltid lika kul att läsa. -peace /rabbit [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Årets skidtestarhelger sammanfattade
Tillbaka
Topp