Argentière

stockhaus

Medlem
Argentière
Har aldrig varit i Argentière innan, men funderar på att åka ner med Ucpa en vecka, men kan inte bestämma vilken vecka. Vilka veckor är bäst där nere?

//Nicke

Argentière
d är ju helt klart bäst o hålla koll på vädret och dumpen av snö o sen ta en sista minutenresa..

finns inga snökanoner på Grand Montent.. så det är upp till vädret..

Argentière
hoppas du får riktigt roligt i argentiere. vi va där v.2 i vintras.
det fanns en del snö men på sina håll var det snudd på grus i backen. veckan innan hade det tydligen kommit massa snö men under vår vecka kom det ingenting, man fick gå ungefär 30-40 min för att hitta orört.

åk lite senare än vad vi gjorde om du kan så ska du nog kunna fånga snön.

ucpa centret i argentiere är grymt schysst och Eja som är platschef är en gudinna! hon tar hand om en som hon vore ens mamma och servicen är på topp :)

hälsa från rickard med den sönderslagna magen om du åker dit.

Argentière
en fråga till, stod att det inte är så jätte stor by..men jämför man med chamonixs utbud eller? :)
Det går att fördriva tiden där efter liftarna stänger?

Argentière
Om du menar fullt ös medvetslös på krogen och ragga på andra turister, så nej. Menar du ta en öl, gå hem innan tolv och lägga dig så du hinner sova några timmar till nästa dag, så ja. Men vill du festa nån kväll är det ju bara att åka in till chamonix.

Eller som sturesson sa, bestäm dig nån dag innan och ta en sista minuten till det område i alperna som har mest snö för tillfället, om du har is i magen.

Senast ändrad:
Argentière
Okej, det var det jag ville höra. Då blir det nog Argentière, åker ner för att åka skidor och inte ragga på turister! :)
Tyvärr så är jobbet så att jag måste vara ute några veckor innan jag kan få ledigt, men annars så hade jag lätt tagit en sista minuten.

Argentière
stockhaus sa:
Vilka veckor är bäst där nere?
Om du är i den situationen att du måste chansa skulle jag rekommendera första veckan i mars. Alla sportlov i Europa är slut, det finns förhoppningsvis en bra bas med snö och temperaturen är på väg uppåt utan att det hunnit bli tok-varmt.

Men stäm mig inte om du får en vecka med duggregn och dimma ;)

Tillbaka
Topp