Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Armada AR6 eller K2 Public Enemy?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 192601" data-attributes="member: 46762"><p>Dags att bena upp lite...</p><p>Armada gör givetvis sina egna skidor! Något annat är osannning. Armada har mycket bra kvalitet, och utmärker sig på marknaden genom att göra mycket lätta och spänstiga skidor. Angående THall-skidan så har den funnits tidigare, dock så har den sålt väldigt dåligt, och inte ens Tanner körde på den, utan i alla tävlingar så var det AR5 som gällde... Men modellen fanns! Det som kommer nu är en uppdatering, inte en ny modell. </p><p></p><p>Angående The Dumont så är det en ny modell för Salomon, speciellt framtagen för Simon D. Ska bli spännande och se om han verkligen kommer köra på den, eller dissa sin egen modell som Tanner. </p><p></p><p>slipstream har ju rätt till viss del, många proffs kör ju på specialvarianter av skidorna. Jag vet bland annat att Rossignols jibbers har haft tillgång till en specialmodell av BC som är 181cm instället för 185. Den hade även annorlunda bas. Lite skumt, men så är det...</p><p></p><p>Och nu till dig adrenaline! Självklart glömmer jag inte bort dig, ett sådant utsökt inlägg måste premieras! </p><p>Som du kanske förstår så anser jag att Armadas skidor är lite bättre än medel, och jag tycker def. att du skall lägga ner några extra slantar på AR6:an. Den är mycket lättare, spänstigare och snyggare än PE:n. Sen får du en mycket mer allroundmässig skida. Armadas skidor har tack vara lätthet och bra spänst haft ett mycket fint pistomdöme och det är ju alltid bra.</p><p></p><p>Vem vill ha en pissljummen V70 när man kan få en BMW?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 192601, member: 46762"] Dags att bena upp lite... Armada gör givetvis sina egna skidor! Något annat är osannning. Armada har mycket bra kvalitet, och utmärker sig på marknaden genom att göra mycket lätta och spänstiga skidor. Angående THall-skidan så har den funnits tidigare, dock så har den sålt väldigt dåligt, och inte ens Tanner körde på den, utan i alla tävlingar så var det AR5 som gällde... Men modellen fanns! Det som kommer nu är en uppdatering, inte en ny modell. Angående The Dumont så är det en ny modell för Salomon, speciellt framtagen för Simon D. Ska bli spännande och se om han verkligen kommer köra på den, eller dissa sin egen modell som Tanner. slipstream har ju rätt till viss del, många proffs kör ju på specialvarianter av skidorna. Jag vet bland annat att Rossignols jibbers har haft tillgång till en specialmodell av BC som är 181cm instället för 185. Den hade även annorlunda bas. Lite skumt, men så är det... Och nu till dig adrenaline! Självklart glömmer jag inte bort dig, ett sådant utsökt inlägg måste premieras! Som du kanske förstår så anser jag att Armadas skidor är lite bättre än medel, och jag tycker def. att du skall lägga ner några extra slantar på AR6:an. Den är mycket lättare, spänstigare och snyggare än PE:n. Sen får du en mycket mer allroundmässig skida. Armadas skidor har tack vara lätthet och bra spänst haft ett mycket fint pistomdöme och det är ju alltid bra. Vem vill ha en pissljummen V70 när man kan få en BMW? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Armada AR6 eller K2 Public Enemy?
Tillbaka
Topp