Armada ARV

st3k

Ny medlem
Armada ARV
Tjena, ska förmodligen inhandla ett par Armada ARV nu i veckan... tänkte fråga om jag som väger 95 kilo kan köra med den skidan eller om den är för mjuk?

Armada ARV
Väger man 95 är alla skidor för mjuka och man borde ut och springa istället för att sitta på internet och tjatta.

Dessutom, lär ju typ vara 2 personer som faktiskt åkt på ett par armada-lagg då de är typ omöjliga att få tag på.

Armada ARV
Jag är för gammal för att kunna stava till alla dessa nya ord och dessutom tycker jag det var mer tjat än chatt i ursprungsinlägget....no?

Armada ARV
Haha... jo du har en poäng ;) Sorry, jag vet hur svårt det är för oss gamlingar att fatta "word", "ghetto" & "whina" :D

Helt klart va det tjat och inte chat i st3k's inlägg. Jag tar tillbaka kritiken.

Senast ändrad:
Armada ARV
Jay-deuce sa:
Jag är för gammal för att kunna stava till alla dessa nya ord och dessutom tycker jag det var mer tjat än chatt i ursprungsinlägget....no?
Vad var det som var tjat då??

st3k: Svara väl fast du är otrevlig då. Om du ska ha den enbart i pist så kan du kanske tycka den är mjuk. Men det skulle hjälpa mycket om man vet vad du har åkt på förrut och hur du åker, vad du skall ha den till och sådana faktan. Jag åker själv på en skida som är riktigt mjuk men jag älskar den i alla fören utom när det är hård, uppkörd offpist. För övrigt väger jag 83 kg.

Armada ARV
Jag väger 95 kilo då jag går på gym fem dagar i veckan... förlåt för mitt sura inlägg btw, var nyvaken och grinig. Jag åker främst pist men om det finns tillgång till offpist kör jag självklart det... är lite dåligt utbud här i sverge :P Det är inte heller omöjligt att ni finner mig i parken...

Pist: 60%
Offpist: 30%
Parken: 10%

Armada ARV
Då skulle jag tro att du tycker den är för mjuk. Har inte åkt på den men känt på den. Så tyvärr kan jag inte uttala mig om åk egenskaperna. Men som jag skrev förut att allt är personligt hur man gillar skidor.

//Hasse

Armada ARV
Jay-deuce sa:
Väger man 95 är alla skidor för mjuka och man borde ut och springa istället för att sitta på internet och tjatta.

Dessutom, lär ju typ vara 2 personer som faktiskt åkt på ett par armada-lagg då de är typ omöjliga att få tag på.
armada säljs på adrenalin i luleå dom har flera modeller.

Armada ARV
Hm... vad ska jag då köpa för skida? ;) Vill ha en rejäl skida som funkar överallt men som är hård nog åt mig...

//st3k

Armada ARV
Völkl Mantra fast det är ju ingen twin på den i och för sig
Extrem AK4 kanske?
Finns massor av skidor men mantran är kanon om du vill ha en bredare skida.

Men som sagt det bästa skulle vara att du provade på typ skidtest så känner du skillnad.

Armada ARV
För dom som säger att Armada är omöjliga att få tag på så kan jag ju säga att man kan köpa dom AR 6 på Stadium och den e la inte så svår å hitta i Sverige eller ?

Armada ARV
Jag håller med Hasse (som vanligt... ;-) ) Mantran är ett väldigt bra allroundval för åkare som vill ha en "riktigt" skida, istället för vanliga plastskyfflar...
Jag klämde lite på ARV:n på Garaget och jag blev riktigt förvånad då den nästan vek sig mellan nävarna... Jag har hört väldigt många fina kommentarer om ARV:n som väldigt bra allroundskida, att den klarar hårdare och tuffare åkning osv., men efter att jag sviktat den lite så är jag ytterst tveksam. Antingen så är de amerikanerna (det måste tilläggas) riktiga nybörjare eller så är de väldigt svaga och har inte kommit till de röda pisterna än... Sen han de väl inga hårda Åre-pister heller.

Men gå på Mantran om du vill ha en lite styvare allroundskida som klarar allt från högfartscarving till offpist.

Armada ARV
armada finns att köpa på många ställen i sverge t.ex. på adams sport i göteborg och dessutom så finns ett av sveriges intag av armada skidor i göteborg också....

Armada ARV
st3k, om du känner att du kan beställa via internet så är Sport-Conrad bästa sättet att fixa ett par Mantra. Det blir bara dyrt och du får dåliga bindningar om nu Stadium skulle kunna ta hem. Annars blir det till att kolla på skistore eller liknande.

Om du väljer SC så ta ett par Look P18, då är det bara att ösa!

Armada ARV
Jag har ett par skidor att ta ut på försäkringen... känns inte värt att plocka ut dom från conrad... så det får bli ett par mantra från stadium, ska ha den bästa bindningen dessutom :D

Armada ARV
bor du i stockholm är det ju bara att dra till garaget, grymt ställe på allt som har med skidor att göra, grym personal också som berättar allt man behöver veta om det man undrar över. köp aldrig skidor på stadium om du inte vet exakt vad du ska ha innan

Tillbaka
Topp