Armada El Ray 08/09 ?

porky

Ny medlem
Armada El Ray 08/09 ?
Tja fuckers!

Säsongen närmar ju sig nu och skidsuget har inte ens hunnit lämna en, och nu har man ju börjat kolla runt på lite skidor och stuff till vintern.

En skida jag fastnade lite för var Armada el ray 08/09 pga dess form och stilhet, plus att den tydligen ska vara stryktålig.
Någon som har någon erfarenhet av denna skida? Dela isåfall gärna med den till mig, allt ni vet :)

tack

Armada El Ray 08/09 ?
lånar denna tråd av dig lite :p

ja har också tänkt på den skidan men har också tänkt på atomic punx (dom som jossi wells körde x-games med) vilken ska jag ta?

grymt tacksam för svar :)

Armada El Ray 08/09 ?
Porky och radaistheshit>
El Rey är stryktålig, lite styvare flex än t.ex Armada AR6 och något bredare.
Ska man åka allround, dvs både pist, park och offpist så är El Rey kanon. Man får mycket skida för pengarna.

Vill man däremot gå upp ett steg och åka mer park ska man kolla på AR6 eller T-hall. Bland det bästa man kan köpa för parkåkning.

Armada El Ray 08/09 ?
Lånar tråden en sekund.

Jag har bestämt mig för El Reyen, men har svårare att välja bindning. Just nu lutar det åt Griffonen, nån som har ett bättre eller alternativt lika bra men billigare alternativ?

Armada El Ray 08/09 ?
El ray är enbart billig. åkte på dne du beskriver den vita och röda.. det är dom tråkigaste skidorna jag någonsin åkt på.. har ett par ar6 nu men allvarligt köp inte en el rey den kan inte svänga. känns som skidan är enbart gjord i trä.Jag är ju jibber men har åkt alpint förut etc, åkt hela livet och kan åka pist och så med fullt kontrollerade carvingsvängar,men el reyen går inte att åka på, förutom rakt fram då!

Armada El Ray 08/09 ?
Nej seriöst, inga El Ray!

Ta tanner hallen ist.

Båda två kostar ju 250 på conrad.
Med griffonbindning blir det ju bara 369 euro!

Tillbaka
Topp