Armada Halo vs Alpha 1

Armada Halo vs Alpha 1
jag har båda skidorna och tycker inte direkt att det är någon större skillnad på dem. Jag har första årsmodellen av alpha 1, den grön/svart/vita och sen har jag detta års modell av halo.
Jag trodde/hade fattat det som att halo skulle vara mjukare än alpha 1an, fast har aldrig läst något om skidorna, har jag fattat det rätt så är halo en variant av alpha 2an?
Hursomhelst är halon snyggare och 50 euro billigare ;)

Armada Halo vs Alpha 1
Om du ska köpa 2011/2012 års grejjor ( alltså nästa års ) skulle jag iaf rekommendera dig Halon. Jag har kört med nästa års Halo hela denna säsongen och då väldigt mycket i park. Tidigare hade jag Salomon Suspect och om jag jämför hårdhet och styvhet mellan Suspect och Halo känns Suspecten som kolasås under fötterna, alltså väldigt mjuka ( eller så är Halon väldigt hård, dock något jag vande mig vid väldigt fort).

Om du undrar över hur belaget på ovansidan håller så tycker jag att det har hållit bra för mig. Dock har det börjat bli lite uppslitet pga att jag hade väldigt vassa stålkanter i början. I samband med dessa vassa stålkanter, snurrar, mutes osv blev skidorna mer slitna än vad de hade behövt bli. ( Men detta kan ju undvikas genom att runda och fila ner stålkanterna både under, framför och bakom skidan.

Under skidan har både stålkanter och belaget hållt bra även då jag har railat mycket och varje gång jag åkt skidor varje vecka!

Hoppas du fattar ngt av vad jag skrev. :)

Edit: Köp Halo, en skitbra skida som håller bra för både sjukt stora och hårda landningar samt är perfekt att leka runt på i slask!

Lycka till !

Armada Halo vs Alpha 1
Okej, ska nog 10/11 köpa modellen nästa år, då årets grejer brukar va så dyra hehe. Tror lösningen blir att hoppas på att det finns kvar någon av skidorna på någon hemsida nästa vinter.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp