Armada JJ

Erik_S

Ny medlem
Armada JJ
Jo,
nu är det dags att skaffa ett par nya lagg, lite mer åt puder-hållet denna gången.
så nu har jag kommit över en riktigt schysst deal på JJ'n(185an) och är jävligt sugen på denna skidan då man har hört o läst mkt gott om den. Det enda jag som gör mig tveksam är att jag är 2 meter lång o väger runt 95-100 kg. Angående skidan annars så är jag säker på att skidan passar. Men det jag undrar över är om nån kan säga om skidan kommer kunna bära mig? måtten på laggen är för övrigt 126/115/133

tack på förhand!
/ Erik

Armada JJ
Jeg tror du bør ha en lengre ski. Ikke fordi skien ikke vil bære deg, men fordi du med din lengde og tyngde vil ha mer utbytte av en mer stabil ski.

K2 hellbent er nesten to meter lang i 189-versjon...

Ellers finnes det vel ikke så mange pudderjibbeski som er skikkelig lange? Men, det finnes massevis av freerideski som nok passer bedre til din lengde og vekt. Dersom du skriver litt mer om hva du tenker å bruke skiene til blir det lettere å anbefale alternativer.

Armada JJ
Har JJ jag med är 180 och väger 81 kg och har 185an du borde nog satsa på 2 meters skidor om du är så lång om du inte ska åka skog.

Armada JJ
Jag har också införskaffat 185an, är 179 o runt 77 pannor.
Vet inte hur hårt du åker men känns som att du borde kolla på något lite störrre och
styvare.
En lite uppgradering enligt mej är R7:an som är iofs är nästan exakt lika lång men känns som aningen stabilare där JJn verkar vara poppig och lekfull.
Kan ju meddela att jag inte åkt på någon av dom än utan bara finkammat nätet på info och snackat me lite folk som testat båda och kunnat jämföra.
Glöm inte bort att 126 inte är bredaste måttet utan bredden längst fram, den bredaste punkten är ju en bit in där rockern börjar och ligger på 136 fram och 133 bak

Armada JJ
kan hålla me om att 185an e rätt kort, den e lekfull o mer jibbig lixom
om du inte ska ha dom 185or du hittat får du gärna höra av dig då en kompis vill ha dom...

Armada JJ
beroende på vart du ska...ska du till andra sidan pölen till USA/kanada så kan PM Gears Lhasa Pow i 196 vara ngt för dig. S7 form på dom fast med lite extra längd. PM Gear får sjukt bra recensioner från TGR hela tiden..så ngt bra måste det ju vara med dom.

Armada JJ
köp völkl kuro, den släps i 195 i februari har jag hört av völkl i schweiz. Låter som en drömskida för oss som svajar runt på 2 meters höjd =)

Tillbaka
Topp