armada k2 völkl vad är bäst?

• Trådstartare Trådstartare ludde99
  • Start datum Start datum
L

ludde99

Guest
jag vill veta vad som är bäst av armada k2 völkl?

Senast ändrad:
hahahahahahahahahahaha jag orkar itne freeride.se snart..

köp det som är dyrast, det dyraste du hittar. ju dyrare det är, desto bättre är det!

DYRT!

Lilla du. Ingen kan någonsin säga vilket som är bäst av dessa märken,
Alla märken du nämnt ovanför är stora inom skidåkning och tillverkning av skidor.

alla gör skidor för olika slags åkning t.ex. carving och freestyle men det finns ju inget som igentligen är "Dåligt" utan det finns skidor som passar olika typer av åkning.

Så om du är mer specifik om vad du vill ha för sorts skida, Vilken typ av åkning du kör och hur du vill ha skidan kanske styv? mjuk? mycket pop? bred? smal? ja you name it.

Du måste formulera dig bättre!.

Senast ändrad:
bäst o bäst? va ska du använda dom till osv..? va vill du ha för egenskaper?. men ja skulle nog säga att armada är "bäst".

jag vägrade köpa armada denna gången, blev ett par völkl wall istället. Har kört på armada i 2 år och 8 knäckta skidor senare är jag beredd att testa något nytt.

K2 är stört sköna, armada desamma men deras kanter spricker aslätt, en kompis till mig knäckte sina skidor på mitten ( ar6 ). Har disorderly, k2, dom är sköna, kanske inte dom LÄTTASTE men symmetrisk och skön skida i övrigt, kanterna går upp rätt lätt på dom också, inte lika lätt som ar6an däremot. Völkl vet jag inget om!

kör på völkl wall. den kräver sin skidåkare och är en lite mer avancerad parkskida. kanske inte nån på 11 bast och som väger 40 kilo. men som alla säger, vad vill du ha för skida? alla skidor är bäst, det beror bara på vad man ska göra med dom!

Tillbaka
Topp