Armada Pipe Cleaner

johanfred

Ny medlem
Armada Pipe Cleaner
Hej,
jag har precis köpt ett par nya Armada Pipe Cleaner 07/08 och jag har en liten fråga.
Jag satt och läste recensioner för 06/07an(https://www.freeride.se/review/view.php?id=3342) och där stod det att man inte kunde raila med dem. Men en kompis till mig kände en kille som hade köpt ett par PC på Alpigaraget. De sa att det inte var några problem att raila med dem och att de pallade det.

Hur är det nu då, någon som vet?

Ha det bra!
Johan

Armada Pipe Cleaner
Varför skulle de inte gå? skulle dom inte palla de? ;S låter märkligt? Om dom inte pallar de så kanske de går å reklamera dom?

Armada Pipe Cleaner
Det är vell klart du kan raila med dom.
Finns ju inte så många skidor som är "gjorda" för railande, typ Thall promodell från Armada hade vell nerslipade kanter eller något sådant för att i förväg vara railvänlig. Tror även någon av Armadas modeller har "extra hårda" stålkanter för att palla rail.

Jag har då railat med mina Ar6 flera ggr, och det enda som händer är att dom blir slöa men det går ju att slipa upp några ggr.

Dock kom jag på nu, att om jag inte hört helt fel har pipecleaner någon speciell vinkel på sina stålkanter/sidan av skidan för att efterlikna en raceskida så mkt som möjligt. Kan ju ha något med det att göra, men nääh.. raila på förfan, det är ju en twintip. Skulle kanterna gå av efter lite railande lär du nog få ett par nya...

redigering: Jaha, var det någon där i recensionerna som sa det... Dom hade säkert bara nyvässade stålkanter eller hackigt rail eller så var dom dåliga på att raila ;)

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp