[Artikel] 25 miljoner till Kittelfjäll

Redaktionen

Aktiv medlem
logo_kittelfjall-750x380.jpg

En 3-årig investeringsplan ska göra Kittelfjäll mer attraktivt att både besöka och bo i. Bakom investeringarna hittar vi både privata aktörer och riskkapitalbolag.

Läs hela artikeln:

Varför kan man inte dra liftar upp på kalfjället ibakgrunden? Är det en stor platå mellan topparna och befintliga nerfarter som förhindrat skidåkningen, eller naturskyddshänsyn eller för utsatt läge för väder och vind? nyfiken

Ja jävlar... Inte visste jag att de hade en fallhöjd på 1225 m... ;)

"Skidanläggningen stoltsera med en fallhöjd på 1225 möh"

Lite delade känslor för detta. En av anledningarna till att kittelfjäll är så populärt är ju att det inte är som alla andra familjeanpassade anläggningar som det finns drösvis av. Man får heller inte den där genomkommersiella känslan som det lätt blir i Skistars anläggningar med lekland och näsblodspriser på liftkort. Bara att säga att man ska till Kittelfjäll är ju coolare än att säga att man ska till Vemdalen, till Kittel åker man för offpiståkning. Å andra sidan har jag själv småbarn, så för mig är det ett klart plus att barnen kan åka där. Det blir nog bra om dom sköter det rätt.

Tyvärr kommer man inte så långt med 25milj i dagens skidanläggningar. Och att det ligger där det ligger känns det nog lite riskabelt (jmfr med Skistars "nästanmonopol" så har ju vinsterna rasat per liftkort och återväxten inom alpin skidåkning är minimal).
Osar lite "om inte annat konkar vi det en, två gånger, och tar nya tag efter det..." Bitter jag? -Nähäedå :-)

Tillbaka
Topp