Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] 30 grader: Den magiska gränsen för att ha kul på semestern?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1274053" data-attributes="member: 34110"><p>Spara tid är ofta en viktig faktor eftersom snötäcket är under konstant förändring.</p><p>Telefoner bör hållas avstängda på berg så dom inte råkar vara på när man behöver använda transceivern.</p><p>Även om du vet exakt (snitt) lutning på åket så kan t.ex. den lilla smala rännan vid sidan av som mynnar ut i åket, och som lutar lite mer, släppa, propagera och vips har du en stor lavin i det 'säkra' åket.</p><p>Jag har aldrig påstått mig kunna exakt bedöma snittlutningen på ett åk.</p><p>Jag argumenterar för att man inte bör använda osäkra metoder för att 'mäta' en variabel, i det här fallet snittlutningen, som man sen lägger för stor vikt vid istället för att nyktert bedöma helheten.</p><p>#fwiw</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1274053, member: 34110"] Spara tid är ofta en viktig faktor eftersom snötäcket är under konstant förändring. Telefoner bör hållas avstängda på berg så dom inte råkar vara på när man behöver använda transceivern. Även om du vet exakt (snitt) lutning på åket så kan t.ex. den lilla smala rännan vid sidan av som mynnar ut i åket, och som lutar lite mer, släppa, propagera och vips har du en stor lavin i det 'säkra' åket. Jag har aldrig påstått mig kunna exakt bedöma snittlutningen på ett åk. Jag argumenterar för att man inte bör använda osäkra metoder för att 'mäta' en variabel, i det här fallet snittlutningen, som man sen lägger för stor vikt vid istället för att nyktert bedöma helheten. #fwiw [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] 30 grader: Den magiska gränsen för att ha kul på semestern?
Tillbaka
Topp