[Artikel] 6 knep för att kombinera passion med pension

Redaktionen

Aktiv medlem
115-20-_-116-20MartinOlson-6261-1000x667.jpg

Vi listar 6 väl utvalda tips för att hjälpa dig att få in så mycket skidåkning som möjligt i din vardag. Det är inte lätt, men det går att kombinera passion med pension. Håll till godo!

Läs hela artikeln:

Bergen kan ju inte komma till dej,så vi kom till bergen jag och min fru!
Sålde allt tog katten med oss och flyttade till Mayrhofen,bästa vi gjort.
Vi flyttade då vi fyllde 65,helt perfekt att bo här,med Tirolsnowcard så har vi 92 olika skidorter att välja på.Åker from 1/10 tom15/5 dFundera man på att flytta mitt tips vänta inte tiden går fort,och trivs man inte kan man ju flytta hem igen.
Lev din dröm,det gör vi!!!!

Hej
Jag är 65 år och har precis kommit hem från Funäsdalen där jag arbetat som vaktmästare👍☃️😎
Gör gärna som jag, använd tiden innan slutlig pension för din passion☃️
Det kan ge dig flexibilitet, trygghet och riktigt härliga upplevelser!
65 kan vara det nya 20 när det gäller arbete och skidpassion… ⛷
När jag inte fick tjänstledigt för att säsonga vid 65 så sa jag upp mig🤓
Jag hade ju pensioneringen som en ev möjlighet när jag kom hem. (Nu blev det nytt arbete…ett tag till)
Om du funderar på säsongsarbete i pensionsåldern så är mitt grundtips, jobba stenAnvänd tiden innan slutlig pension☃️⛷hårt på att få direktkontakt med de arbetsplatser som du kan tänka dig arbeta hos, inför att ev annonser kommer ut…Kolla gärna om de redan tidigare har ”mogen” personal på platsen som du funderar på. Vissa arbetsplatser verkar inte vilja ha blandad ålder och erfaren personal och då är det nog inte lönt att att ödsla energi på dem.
30 åriga chefer och bara bilder på ung personal på hemsidan, då är det inte helt lätt att få kontakt och arbete….är min tidskrävande erfarenhet.
//hans

Hej
Jag är 65 år och har precis kommit hem från Funäsdalen där jag arbetat som vaktmästare👍☃️😎
Gör gärna som jag, använd tiden innan slutlig pension för din passion☃️
Det kan ge dig flexibilitet, trygghet och riktigt härliga upplevelser!
65 kan vara det nya 20 när det gäller arbete och skidpassion… ⛷
När jag inte fick tjänstledigt för att säsonga vid 65 så sa jag upp mig🤓
Jag hade ju pensioneringen som en ev möjlighet när jag kom hem. (Nu blev det nytt arbete…ett tag till)
Om du funderar på säsongsarbete i pensionsåldern så är mitt grundtips, jobba stenAnvänd tiden innan slutlig pension☃️⛷hårt på att få direktkontakt med de arbetsplatser som du kan tänka dig arbeta hos, inför att ev annonser kommer ut…Kolla gärna om de redan tidigare har ”mogen” personal på platsen som du funderar på. Vissa arbetsplatser verkar inte vilja ha blandad ålder och erfaren personal och då är det nog inte lönt att att ödsla energi på dem.
30 åriga chefer och bara bilder på ung personal på hemsidan, då är det inte helt lätt att få kontakt och arbete….är min tidskrävande erfarenhet.
//hans
Hej
Ja vi drog till Österrike då vi fyllde 65 ,2016
Vill man jobba lite här är det inga problem
inte samma åldersfixering som i Sverige!!
Mycket skidåkning blir det förståss 100-120 dagar /år!Härligt liv!!!

Tillbaka
Topp