[Artikel] Afterski-döden: Är den här?

Tycker faktiskt synd om de små liven. Det är ju inte bara att de tittar i mobilerna. Skulle det hända något på fyllan så tar det ju bara sekunder innan alla sitter på första parkett, vet exakt vad som händer, har åsikter och kommenterar det. Tur att det inte fanns sociala medier när man var tonåring.

Inte helt dött med afterski i St Anton iaf. Såg ut så här hela veckan i mars.
IMG20240314173735.jpg

Viss afterski finns även i Italien. Lagom livat på huvudgatan vecka 10 i Livigno i vintras... Notera mannen med flaskan på huvudet, aldrig fel som party-trick!

Tyckte faktiskt det såg rätt fullt ut på afterskiställena i våras, men jag åkte bara
förbi. Tar nu helst en kopp silverte (om jag lyckas sno med mig en liten tetra kaffegrädda från ngt kafé) på rummet, utan någon distraherande s.k. musik.
Sen direkt i bädd!

Tillhör själv 41+ gänget med många långa Aprés under bältet. Men har faktiskt aldrig missat en skiddag pga Aprés. De jag tycker man sett de senaste åren är mer "sitt ner" Aprés speciellt i de svenska fjällen. Sen har ju vårt gäng (41-55) blivit dominerande. Men tror de beror mest på orter man väljer. Åker jag ner till Espace Killy går jag ut i Tinges istället för Valdi.
Men en sak jag märkt är att på aprés i Fjällgården beställer ungdomarna in hinkar med cider 🤮.

Så visst förändras det med sociala medier och dating appar. Nästan lite sorligt att ungdomen inte får uppleva alla misslyckanden som skapat oss. 😁

Vem utfört studien? Hur var den designad? Vem frågade de?

Clubmed verkar väl vara lyxsemestrar (inte för att jag vet)?

Tror knappt jag har varit på afterski och tror inte det år så väldigt många procent av alla som åker skidor som är på afterski. Passar väl mest för grupper med vänner samtidigt som studien i andra delar skriver att runt 50% har jag för mig åker med familjen.

Så visst förändras det med sociala medier och dating appar. Nästan lite sorligt att ungdomen inte får uppleva alla misslyckanden som skapat oss. 😁
Haha point på den.
I övrigt så visar ju nog Snorkels bild från Mooserwirt och Fredw video från Livingo att klientelet är åldrande

IMG_3057.png

Detta kom emot då jag låg o slöscrollade. Kanske man borde släpa sig till Ume nästa lördag.. eller så inte. Men fråga till er andra som säkert redan står å känner in gunget iklädd pjäxorna, ett bättre begagnat sportställ med ”sex met die kale” på högsta volym. Är detta verkligen ett vinnande koncept. Afterski utan ski?

Tillbaka
Topp