[Artikel] Arolla - ett oexploaterat skidberg med stor potential

Redaktionen

Aktiv medlem
Mellan Zermatt och Verbier, i en dalgång som markerar gränsen för det tysk- och fransktalande Schweiz, ligger Arolla. Detta läge, mellan välrenommerade skidorter och några av Alpernas högsta toppar, skvallrar om att bergsmassiven som omger Arolla erb

Läs hela artikeln:

Vill bara höja ett varningens finger! Har varit i Arolla när det inte snöat på ett tag och då finns det verkligen ingen anledninga att åka dit! Långa, tråkiga Poma-liftar och tråkigt system som inte erbjuder något extra. Kan dock tänka mig att det är riktigt kul att vara där direkt efter ett snöfall eftersom det nog inte är stor konkurens om pudret (precis som skrivs i texten ovan). På vägen upp från Sion-dalen passeras lilla skidorten Evolene som jag gärna ser en rapport från i framtiden....

//H

håller med Hawk100, dessutom tyckte jag inte alls det var bra när jag var där, ganska trisst och oåtkomlig terräng och normalt väldigt snöfattigt aller solförstörd snö.
turmöjligheterna är väldigt begränsade och generellt väldigt flackt och inte värst utmanande

sincerely

Tillbaka
Topp