Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Att ta tåget från Sverige till Chamonix
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1191906" data-attributes="member: 80520"><p>[USER=83225]@Pillard[/USER] Min partner är i branschen, jag är väl införstådd i miljöfrågors komplexitet. Och även om jag är enig i vad du säger i det stora hela tycker jag inte det går att applicera på artikeln - den påpekar mycket riktigt att flyg är uselt, men ingenstans ser jag påståendet att tåg skulle vara "bra" (eller ens bättre för den delen strikt taget, men det tycker jag går att läsa in i kontexten av artikeln). Och att tåget är bättre än flyg, åtminstone sett till CO2 och global uppvärmnings-påverkan, råder det bred konsensus om, likaså om att planetens uppvärmning, med den kunskap och situation vi har idag, är den överlägset mest kritiska frågan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1191906, member: 80520"] [USER=83225]@Pillard[/USER] Min partner är i branschen, jag är väl införstådd i miljöfrågors komplexitet. Och även om jag är enig i vad du säger i det stora hela tycker jag inte det går att applicera på artikeln - den påpekar mycket riktigt att flyg är uselt, men ingenstans ser jag påståendet att tåg skulle vara "bra" (eller ens bättre för den delen strikt taget, men det tycker jag går att läsa in i kontexten av artikeln). Och att tåget är bättre än flyg, åtminstone sett till CO2 och global uppvärmnings-påverkan, råder det bred konsensus om, likaså om att planetens uppvärmning, med den kunskap och situation vi har idag, är den överlägset mest kritiska frågan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Att ta tåget från Sverige till Chamonix
Tillbaka
Topp