[Artikel] Bedömningen av de nya OS-grenarna

Redaktionen

Aktiv medlem
Internationella skidförbundet beslutade förra veckan att använda sig av Association of Freeskiing Professionals när det kommer till bedömningen av de de nya OS-grenarna slopestyle och halfpipe.

Läs hela artikeln:

Hyllengren, dagen du lägger upp ett bättre system för hur de flesta skidtävlingar i världen ska fungera... och får dom att fungera efter det systemet, så kan det vara okey du att säga att FIS suger.

Enligt mig så är det grymt att AFP ska få dömma det så det inte blir någon gammal random aerials dommare som hade fått dömma...

AFP bedömmer redan på en riktigt bra nivå, och de kommer garanterat får in tusentals med klagomål och förslag om förändringar innan OS i Sochi drar igång, så saker kommer att hända, med tanke på att de har nästan 2,5-3 år på sig att finjustera deras kriterier och det kommer dom garanterat göra det innan dess...
så att komma med påståendet att FIS suger är rätt så ogenomtänkt och bakåtsträvande känns det som. (dock så är det bara min åsikt)

FIS gjorde ett riktigt bra beslut!

Tack FIS för att ni visar någon form av ödmjukhet inför en ny uppgift. Tack AFP för att ni har en rätt bra organisation och tack åkarna för att ni ställer er upp och vädrar lite oro över den här jävla cirkusen.

Jag tror egentligen inte helt på tävlingar förutom för att visa upp "sporten" jag kallar livsstil. Men om man ändå ska ha tävlingar och av någon anledning den typen av tävlingar som FIS och OS tycker jag att det är viktigt att den industri och grupp av utövare som startat och hållit upp hela friskidåkningsscenen får kliva fram och hjälpa till i även den nya organisationen. De närmsta åren kommer vara väldigt viktiga för att forma och antagligen delvis gjuta vad det är vi gör, så alla måste göra sitt för att det ska bli rätt, enligt oss.

Jag hoppas bara att tävlingarna inte tar över den livsstilen som trots allt grundades ur missnöjen med de organisationer som nu kommer ta över en rätt stor del av exponeringen. Jag är filmproducent och vill att vi ska kunna fortsätta få betalt(jävligt lite i nuläget men vi hoppas på förbättringar) för att visa upp det fria, kreativa och-enligt oss- Snygga och individuella med skidåkning.

Bara jag som tycker hela os grejen är blaj?
Jag var tex på redbull big air 02 och 03 i åre. Det kändes ju mer som show än en tävling. Man fick ett roligt intryck av det hela. OS kommer bli alltför mycket fokus på att vara bäst och nu med alla dessa tripplar som man då lika gärna kan kolla på den gamla freestyle grenen som redan finns i OS. Jibbing är ju fan show och ingen gymnastik sport. Ei byt ut tripplarna mot feta zeros, ser hellre en stor 180 än en hetsig trippel cork. kolla tex pep fujas del i focused, de e jibbing för mig ialf :D

jag har hört att hyllengren sitter hemma i sitt lab och filar på nya system för skidtävlingar, det är därför han säger att fis suger

Gött, då vet man att ni tycker det.. lättade helt klart upp stämningen i denna artikel!
... Det sköna är ju dock att argumenten är så grymt uppbackade med fakta och tankar... hah, vilket skämt

Tillbaka
Topp