Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Björnrike Syd har fått klartecken för ny skidanläggning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1310391" data-attributes="member: 161297"><p>I min brf håller vi på med att få till en inredning av vindarna. Efter arton turer visade det sig kräva ändrad detaljplan vilket föranledde besök av byggnadsantikvarier. Kåken är hundra år gammal, höll på att rivas på 70-talet men fick istället en total omgörning. När jag går runt med byggnadsantikvarierna och det är uppenbart att de tycker att varje förändring av fastigheten vore av yttersta ondska så måste jag ju bara fråga vad dem tycker om förändringen på 70-talet. De skiner upp och pratar om alla dess fantastiska förtjänster varpå jag frågar om de hade tillåtit den idag. Vilket besvarades med en storögt NEJ.</p><p></p><p>Pendeln slår fram och tillbaka. Andra halvan av 1900-talet revs och byggdes det friskt. Ibland med bedrövliga konsekvenser. Reaktionen blev det vi ser idag där det har gått för långt åt andra hållet. Det är kanske inte de som är unga idag som kommer att göra uppror mot det vi har idag, men kanske deras ungar när Sverige och Europa har blivit förbisprunget av andra länder och världsdelar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1310391, member: 161297"] I min brf håller vi på med att få till en inredning av vindarna. Efter arton turer visade det sig kräva ändrad detaljplan vilket föranledde besök av byggnadsantikvarier. Kåken är hundra år gammal, höll på att rivas på 70-talet men fick istället en total omgörning. När jag går runt med byggnadsantikvarierna och det är uppenbart att de tycker att varje förändring av fastigheten vore av yttersta ondska så måste jag ju bara fråga vad dem tycker om förändringen på 70-talet. De skiner upp och pratar om alla dess fantastiska förtjänster varpå jag frågar om de hade tillåtit den idag. Vilket besvarades med en storögt NEJ. Pendeln slår fram och tillbaka. Andra halvan av 1900-talet revs och byggdes det friskt. Ibland med bedrövliga konsekvenser. Reaktionen blev det vi ser idag där det har gått för långt åt andra hållet. Det är kanske inte de som är unga idag som kommer att göra uppror mot det vi har idag, men kanske deras ungar när Sverige och Europa har blivit förbisprunget av andra länder och världsdelar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Björnrike Syd har fått klartecken för ny skidanläggning
Tillbaka
Topp