[Artikel] ExXxtreme Carving

Redaktionen

Aktiv medlem
Screen-Shot-2016-12-07-at-11.33.19-1-750x380.jpg

Redaktionen begrundar det senaste fenomenet inom snowboardåkningen - Extremcarvingen.

Läs hela artikeln:

Som snowboard instruktör så värmer denna video gött i hjärtat :D

Många fina Eurocarves, men priset måste ju gå till baklänges Euron på slutet.
Vackert på så många sätt och älskar att teknik annat än luftkontroll är påväg tillbaka och börjar bli mer och mer populärt!

Fin carving men det hade ju kanske inte varit så dumt med aningens längre svängradie?! Lite väl mycket hackande och småsläpp när man envisas med 8 m radie...

Äntligen! Väntat många år på att några fler ska fatta att känslan av carvingsvängen alltid tillhört brädåkarna (även utanför Alperna) - men behövs manchestersnö?
@Simon Tjernström: Tack, visserligen gör höga vinklar det lättare men hardbootsen tycker jag kan ligga kvar på den historiska hyllan.
@Rajden: yess, gött är ordet för en deltids-Göteborgare

Ganska stor skillnad på extremecarving som dom kört med förr och detta som dom gör nu när det kommer till utrustning..

Att göra Eurocarves med softboots, på en vanlig bräda med en någorlunda neutral stance kräver en hel del mer än på hardboots och med en renodlad carvebräda.

Det dessa killar gör är ju stört ballt i och med att de kan åka all sorts åkning istället för endast bränna ner och carva hela dagarna. den mångsidighet de killarna har och deras finkänsla imponerar!

@martin-jansson Ryan är något av en monster när det gäller teknik.. Var ett tag sedan jag såg en video på honom shredda, lika bra i stort sett varje gång.
Har sedan länge haft hans sida på subscribe.. Tack för länken!

@Pudersnorkel du behöver inte alpinbräda för detta. Körde alpinbräda när jag började med bräda för 24 år sedan men övergick till softboats med tiden (dock kvar en gammal Santa Cruz bräda med pjäxbindning), funkar göra riktigt bra carvingsvängar med det också. Problemet är om du har en smal bräda och stora fötter, då krävs det att du jobbar duktig vinkel på bindningarna - som i mitt fall!

Kör hårt!

Tillbaka
Topp