Nej, jag "argumentera" inte runt 1 barn. Jag tog min familj som exempel. Mest för att jag var med där. Vi har 3 barn. Alla fick/får åka pulka när de var/är 0.5-1 år och inte åkte/åker skidor än. 5 barn, ja du. Då har ni väldigt många barn och troligtvis fler problem än just det. Men igen hade man väl kunnat hitta folk att åka med? Har man 5 barn är det väl klart från början att 2 föräldrar inte räcker till för att fullt täcka allas behov?
Och igen: Om ingen annan ska ta ansvar för det, så är det fritt fram att göra vad du vill. Du kan ta dina 5 barn och går i fjället i vilka temperaturer som helst. Men åker du i nåns anläggning är det de som får sätter reglerna. Är ju också de som kommer få svara på en massa frågor efteråt. Om alla skulle tar sitt ansvar skulle inte en massa förbud behövas. Men nu är det tyvärr inte så. Fanns ju exempel från Hemsedal och Trysil där barn åkte med i laviner när de åkte offpist med sina föräldrar. Föräldrarna (och många fler) tyckte såklart att det är anläggningens fel. Inte konstigt att det kommer fler regler och förbud då?
Jag skulle gilla det mycket mer om man skriver under att man åker helt å hållet på egen risk, och sen får man göra vad man vill. Men tror inte det funkar i verkligheten. Börjar väl med liftens underhåll och dess säkerhet som man inte har kontroll över osv.