[Artikel] Fredrik Sträng mot K2:s topp

Redaktionen

Aktiv medlem
Fredrik Sträng ger sig av mot toppförsöket på K2 i juni. K2 räknas som ett av världens absolut farligaste berg. Bara 12 procent klarar toppen på första försöket.

Läs hela artikeln:

Största problemet med det här projektet lär vara att komma igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen med alla de där prylarna... :P

...men jag håller tummarna för Fredrik!!!

Det här verkar asballt!
Att K2 är "the TOP of the tops" känner väl alla till!?
Att Fredrik dessutom gör det för barns skull gör ju inte det hela sämre.
Sjäv har jag just börjat fundera över ett alldeles nytt eget äventyr.
En blind gubbe , samt en snubbe utan ben har bestigit Mount Everest, en kåt syrian har korsat Anderna på en groda! Och Jan Evolsson har skrämt iväg ett vildsvin ifrån tomten. Jag ska dock bli den första som VERKLIGEN utmanar naturlagarna! Jag tänker nämligen bli den förste matmissbrukaren som dessutom är pårökt utav gräs under hela expeditionen står på K2`s top o bara gliiider, hur coolt är inte det? (utan "extra" syrgas). Jag kommer förövrigt rocka loss med några balla citat av Peter Tocsh King Yellowman och gamle BOb Marley, tex, Rastamen vibration maan, possitive när jag står på toppen. Vi ses på där Freddan!

Har tyvärr inte gått så bra för de män som inte kunnat sluta i tid så att säga. Kolla bara hur det gick för t.ex. Hermann Buhl, Scott Fischer, Rob Hall, Jerzy Kukuczka (Världens 14 högsta berg på 8år, andra efter Messner) och våran egen Göran Kropp.
Fast den största av dem alla, Reinhold Messner (Först upp till Everest utan syrgas HELT ensam mm) lever fortfarande.
Jag önskar dig all lycka i världen Fredrik.

Snödjup

Tillbaka
Topp