Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Freeride testar: Lavinappar, del 2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 1185038" data-attributes="member: 47541"><p>Tack för dina kommentarer!</p><p></p><p>Att er teknik med att använda wifi-nätverk störs ut av omkringliggande nätverket är självklart en intressant sak för våra läsare. Med Isis och Snowhere (som vi valde att inte fortsätta testerna med) så är signalerna identifierade och därför uppstår inte det problemet. Ungefär som Mammuts och Arvas W-Linksystem. Kanske kan vara något för att titta på. Går det att använda en id-signal och på så vis underlätta ett multipelsök?</p><p></p><p>Det låter bra att ni jobbar vidare med att få upp farten på appen. Jag skulle gärna se att ni utvecklade användarvänligheten. Precis som du skriver så kräver den träning (de enda som var i närheten av att lyckas söka med er app var de som har stor erfarenhet av gamla analoga transceivers). Tyvärr tror jag inte att det är de som övar som kommer att använda er app utan tvärtom sådan som snabbt och enkelt vill ladda ner lite extra säkerhet utan att behöva lägga någon mer energi på det. Det blir tyvärr ert ansvar som appproducent att se till att den är tillräckligt användarvänlig för just det kundsegementet.</p><p></p><p>När det gäller temperatur och batterilivslängd så kan jag bara konstatera att våra tester tydligen skiljer sig åt.</p><p></p><p>Jag anser inte att det är nödvändigt att börja jämföra några appar mot transceivers i dagsläget. Tyvärr är inte apparna så bra att det går att göra en bra jämförelse mellan söksystemen. När vi har en fungerande app på vårt skrivbord så kommer vi självklart att jämföra den med likvärdiga sökssystem.</p><p></p><p>Jag hade ett möte med de svenska apputvecklaren i veckan och jag rekommenderade honom starkt att ta kontakt med er för att inleda ett arbete mot en standardisering av apptekniken. Jag tror att det är avgörande för att den här tekniken ska kunna komma att användas i framtiden.</p><p></p><p>Med vänlig hälsning,</p><p></p><p>Mårten Johansson</p><p>Åre Lavincenter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 1185038, member: 47541"] Tack för dina kommentarer! Att er teknik med att använda wifi-nätverk störs ut av omkringliggande nätverket är självklart en intressant sak för våra läsare. Med Isis och Snowhere (som vi valde att inte fortsätta testerna med) så är signalerna identifierade och därför uppstår inte det problemet. Ungefär som Mammuts och Arvas W-Linksystem. Kanske kan vara något för att titta på. Går det att använda en id-signal och på så vis underlätta ett multipelsök? Det låter bra att ni jobbar vidare med att få upp farten på appen. Jag skulle gärna se att ni utvecklade användarvänligheten. Precis som du skriver så kräver den träning (de enda som var i närheten av att lyckas söka med er app var de som har stor erfarenhet av gamla analoga transceivers). Tyvärr tror jag inte att det är de som övar som kommer att använda er app utan tvärtom sådan som snabbt och enkelt vill ladda ner lite extra säkerhet utan att behöva lägga någon mer energi på det. Det blir tyvärr ert ansvar som appproducent att se till att den är tillräckligt användarvänlig för just det kundsegementet. När det gäller temperatur och batterilivslängd så kan jag bara konstatera att våra tester tydligen skiljer sig åt. Jag anser inte att det är nödvändigt att börja jämföra några appar mot transceivers i dagsläget. Tyvärr är inte apparna så bra att det går att göra en bra jämförelse mellan söksystemen. När vi har en fungerande app på vårt skrivbord så kommer vi självklart att jämföra den med likvärdiga sökssystem. Jag hade ett möte med de svenska apputvecklaren i veckan och jag rekommenderade honom starkt att ta kontakt med er för att inleda ett arbete mot en standardisering av apptekniken. Jag tror att det är avgörande för att den här tekniken ska kunna komma att användas i framtiden. Med vänlig hälsning, Mårten Johansson Åre Lavincenter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Freeride testar: Lavinappar, del 2
Tillbaka
Topp