Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] I backspegeln: Breda skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skibumwannabe" data-source="post: 1180494" data-attributes="member: 67733"><p>Köpte som 33-aring mina första rocker skidor förra aret efter 20+ ar pa raka stenharda race skidor i isiga pister bland röda och bal portar under min tonnarsperiod, därefter carving skidor, bandit serien, och langa stenharda off pist plank (utan rocker och skärning). Med rockerskidor öppnade sig en ny värld och det blev otroligt kul att aka. </p><p>MEN, jag har fortfarande kvar min gammla stenharda raka offpist plank (utan rocker) och jag planerar även att använda dom. 1.) för det är de bästa kompisar man kan ha i riktigt stökiga förhallanden typ uppkörd dalig snö, melt-freeze och dalig sikt (jag bor i Schweiz och aker ca 50 dagar per ar men man kommer inte undan dessa dagar). 2.) för jag anser / far för mig att pa sadana skidor lär man sig att sta "rätt" för star man inte rätt far man snabbt reda pa det typ genom att skidorna gar rakt fram och inte alls gör det jag vill. Det senare anser jag även ge mig en fördel när jag sedan sätter pa mig rocker skidorna. Nagon som haller med?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skibumwannabe, post: 1180494, member: 67733"] Köpte som 33-aring mina första rocker skidor förra aret efter 20+ ar pa raka stenharda race skidor i isiga pister bland röda och bal portar under min tonnarsperiod, därefter carving skidor, bandit serien, och langa stenharda off pist plank (utan rocker och skärning). Med rockerskidor öppnade sig en ny värld och det blev otroligt kul att aka. MEN, jag har fortfarande kvar min gammla stenharda raka offpist plank (utan rocker) och jag planerar även att använda dom. 1.) för det är de bästa kompisar man kan ha i riktigt stökiga förhallanden typ uppkörd dalig snö, melt-freeze och dalig sikt (jag bor i Schweiz och aker ca 50 dagar per ar men man kommer inte undan dessa dagar). 2.) för jag anser / far för mig att pa sadana skidor lär man sig att sta "rätt" för star man inte rätt far man snabbt reda pa det typ genom att skidorna gar rakt fram och inte alls gör det jag vill. Det senare anser jag även ge mig en fördel när jag sedan sätter pa mig rocker skidorna. Nagon som haller med? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] I backspegeln: Breda skidor
Tillbaka
Topp