[Artikel] Inomhusbacke i Bålsta?

Redaktionen

Aktiv medlem
Glenn Bovin satsar på att bygga en inomhusbacke i Bålsta, strax norr om Stockholm. Projektet heter Skipark360 och bygget kommer att bli 700 meter långt och erbjuda en fallhöjd på 160 meter.

Läs hela artikeln:

jibbtor

Ny medlem
omfg om detta blir verklighet med park och allt så kommer jag truly shit bricks when I see it

Lars_Ilis

Aktiv medlem
Bra innovation. Dock tveksamt om ett sådant byggnadsverk är nödvändigt i "mellersta delen av sverige" då det finns backar som jämfört med denna kommer drivas betydligt billigare och tillgodoser befolkningen med liknande fallhöjdsmetrar.

JL76

Aktiv medlem
"Trots två tidigare konkurser går nu Bovin i byggtankar "
summerar rätt bra min åsikt om vad jag tror kommer hända...

hyllengren

Ny medlem
vi får hoppas det går vägen, sjukt sweet med park så kan man bara tälta där bredvid hela sommaren!

DOUBLE-JAPAN

Ny medlem
Möjlighet till park under sommar och höst skulle utveckla svensk freestyle/jibb så otroligt mycket... Se dock till att inte räkna bort en ordentlig park nu, för finns det möjlighet till bra park med ok hopp, boxar och rails vet jag som stockholmsbo att backen skulle bli mer än besökt...Riktigt roligt att ideerna finns i luften ändå! Hoppas verkligen dom blir verklighet för det låter sjukt kul!

Tycker inte snubben låter som någon att räkna med. Men man vet ju aldrig. Och skulle det fakiskt bli av skulle det vara enormt kul!
Men hans siffror är ju helt åt helvete! 250 000... pfff! Tror han inte stockholmarna får nog av vintern så att de vill åka skidor på sommarn också? Och vem fan åker skidor i en tunnel när man kan vara ute och jogga? Jag kan säga direkt att det här inte blir av... plus att han är skåning

Peppe_scott

Ny medlem
Jag tror man måste titta lite större än bara till skidåkningen. Det blir ytligare ett stort landmärke, vi är inte först men vad spelar det för roll om man är bäst?... jag tror ingen annan fjällanläggning ska se detta som ett hot då detta bidrar till att fler nybörjare börjar och ger en ökning av skid-/brädåkare... Men det stora ska vara att återanvända energin som används, det går att göra så mycket, restkyla till AC på sommaren för stora företagslokaler, restvärme till uppvärmning av vatten som kan användas för uppvärmning av lokaler mm. få bålsta kommun att förstå detta samt att göra det till ett miljöprojekt för något stort elbolag och du har två finansiärer till... Dessa saker gynnar sverige och vår turistnäring vilket är cirka 250 miljarder i omsättning varje år och det är bara en bråkdel av vad det kan vara med de ändå väldigt unika läge vi har i sverige!!!

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp