Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Inomhusbacke i Bålsta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peppe_scott" data-source="post: 1170043" data-attributes="member: 46174"><p>Jag tror man måste titta lite större än bara till skidåkningen. Det blir ytligare ett stort landmärke, vi är inte först men vad spelar det för roll om man är bäst?... jag tror ingen annan fjällanläggning ska se detta som ett hot då detta bidrar till att fler nybörjare börjar och ger en ökning av skid-/brädåkare... Men det stora ska vara att återanvända energin som används, det går att göra så mycket, restkyla till AC på sommaren för stora företagslokaler, restvärme till uppvärmning av vatten som kan användas för uppvärmning av lokaler mm. få bålsta kommun att förstå detta samt att göra det till ett miljöprojekt för något stort elbolag och du har två finansiärer till... Dessa saker gynnar sverige och vår turistnäring vilket är cirka 250 miljarder i omsättning varje år och det är bara en bråkdel av vad det kan vara med de ändå väldigt unika läge vi har i sverige!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peppe_scott, post: 1170043, member: 46174"] Jag tror man måste titta lite större än bara till skidåkningen. Det blir ytligare ett stort landmärke, vi är inte först men vad spelar det för roll om man är bäst?... jag tror ingen annan fjällanläggning ska se detta som ett hot då detta bidrar till att fler nybörjare börjar och ger en ökning av skid-/brädåkare... Men det stora ska vara att återanvända energin som används, det går att göra så mycket, restkyla till AC på sommaren för stora företagslokaler, restvärme till uppvärmning av vatten som kan användas för uppvärmning av lokaler mm. få bålsta kommun att förstå detta samt att göra det till ett miljöprojekt för något stort elbolag och du har två finansiärer till... Dessa saker gynnar sverige och vår turistnäring vilket är cirka 250 miljarder i omsättning varje år och det är bara en bråkdel av vad det kan vara med de ändå väldigt unika läge vi har i sverige!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Inomhusbacke i Bålsta?
Tillbaka
Topp