[Artikel] ISPO 2013 dag 3

Redaktionen

Aktiv medlem
Mängden prylar i München tycks aldrig ta slut. 4FRNT, Helly Hansen, Elan, Full Tilt och DC är några av tillverkarna som syns i denna tredje ISPO-uppdatering.

Läs hela artikeln:

Av: MarkusNordvall Idag 00:53
Synd att man inte fick se nästa års B-dog jacket från Orage..

Gula jackan på övre vänstra bilden ;)

@Ashtray: Det är det dom kallar TBT (triple base technology). Samma sak som nått brädmärke hade för ett tag sen (Rome?). Så det handlar nog om hela skidorna?

Boomerang TBT kommer ha liknande konstruktion som Puzzle TBT hade i år. Dvs att den är "spoonad" (bra term för övrigt :) )i rockern, och vanligt "knivad" (gafflad?) annars.
Det är en skida jag ser fram emot....och det är nog första Elanskidan någonsin som har skapat ett nämnvärt habegär.

Kul med Boomerang tycker jag. Eftersom det har hänt mycket med själva skidan från år till år. Behöver liksom aldrig bry mig om nåt annat....Kanske PNyberg eller någon annan vet mer ang. vikt, blir den tyngre, lättare tack vare detta. Är ju inte skitlätta nu...Sen undrar man ju vad SOS håller på med, och även vad Marmot håller på med, fast då mer positivt...

Jeg har ett par Boomerang TBT i 190 cm som jeg forhåpentligvis til å teste i helgen. Kan prøve å komme tilbake med inntryket av de etter helgen. En kollega har kjørt ett par dager på Puzzle TBT og han var veldig fornøyd.

Ellers så synes jeg den nye Devistator fra 4FRNT så meget bra ut. Litt bredere Turbo og litt mer rocker i tuppen enn Turbo. Men stiv bakski.

Citat "Elan testar nya tekniker. Big mountainskidorna i Spectrumserien har rocker på skidans utsida, och camber på insidan – specifika höger- och vänsterskidor alltså"

Nu skriver ni fel/flummigt. Det är rocker på de som en vanlig skida i tipen till att starta med om jag inte är fel informerad? Men att "amfibie" börjar lite längre ner?

Fast det hade ju ni sett om ni hade kollat och fotat rocker profilen ;)

PNyberg: kommer ev upp om någon vecka i dina trakter och då kan jag ev ta med Boomerangen om inte den där norrmannen skall norr över? ;)

"Av: Utter Idag 08:31
@Ashtray: Det är det dom kallar TBT (triple base technology). Samma sak som nått brädmärke hade för ett tag sen (Rome?). Så det handlar nog om hela skidorna?"

*Bataleon uppfann det och kör fortfarande med det.

Håller helt med i kommentaren beträffande SOS? Vad i hela fridens namn sysslar företaget med nuförtiden? Från att vara ett anrikt och seriöst märke känns det nu som rena lekstugan och ett hejdlöst flörtande med Barbi entusiaster.
Kom in i matchen SOS. Vi gillade era kläder en gång i tiden. Jag har väntat i flera år på att få köpa mig ett riktigt ställt från SOS, men snart ger jag upp...

MHT SOS kan det bero på att det är nya ägare i Danmark och dom satsar tydligen på en helt annan stil. Jag har sett hela kollektionen, och det är inget jag skulle vilja använda.

Kan informera om att Lange XT130 är en fruktansvärt skön pjäxa. Funkar fint i pisten och i pudret. Något mjuk en varm dag för min egen del, men det är en vanesak när man åkt med racepjux hela livet.

Tillbaka
Topp