[Artikel] Jacob Wester vann Icer Air

Redaktionen

Aktiv medlem
Jacob Wester tog hem Icer Air med en Right 10 tail. Chris Sörman tog hem snowboardklassen i årets tävling som kapades ordentligt av att stora sponsorer drog sig ur med kort varsel.

Läs hela artikeln:

Ni har satt fel datum på artiklen. Men bra jobbat wester dock tyckte jag att den var trist att se på! Fler som föll en som stog i landingarna;p.

Idag 11:48 Av: ErikAndersson
Værldens bæsta åker just nu = Jacob Wester ? eller har jag fel?
han kanske är bra på city hopp (prisera bra under dåliga förutsätningar) men personligen tycker jag han inte har så mycket stil och så är han inte så allsidig, det finns många åkare som är mycket bättre än på att raila och även kan göra dom big air tricken som han kan fast med stil! så just nu kanske han är i väldigt bra form. han är dock inte världens bästa skidåkare, men han är jävligt bra :)

Synd att dom drog sig ur så när inpå tävlingen.. Kunde blivit en ännu större tävling!
Jäkligt coolt att svenskarna presterar så högt och jag är imponerad att dom tar sig hela vägen för en sådan här tävling! Super bra jobbat..! Gillar tanken på att man tar ut "fart" elementet som ofta är ett problem på många stadstävlingar. Inte lika spektakulärt men mer rättvist mot åkaren om nu han skulle råkat få en kass valla för dagen. Crill jobbar på som vanligt, bra filmat å snygga vinklar som visar åkningen.

Till Maximilliam så säger jag:
Skidåkning handlar inte bara om att ha stora kläder utan även om att prestera när det verkligen gäller, precis som vilken annan sport som helst. Om du tvivlar på hans mångsidighet så ska du kanske ta å kika i lite rullar som Jacob Wester har figurerat i de senaste åren (vi pratar allt ifrån stora PBP-produktioner till svenska rullar) så lär du se hur pass brett spekta killen har på skidor.
Jag tycker fortfarande att hans cork3:a på RBBA 2004 va bland det snyggast som gjorts på skidor.

Tillbaka
Topp