[Artikel] Jon Olsson till J.Lindeberg

Redaktionen

Aktiv medlem
Jon Olsson meddelade tidigt i morse på sin blogg att han är tillbaka hos J.Lindeberg. Olsson har senast kört för Cross men nu är han tillbaka hos J.Lindeberg med Stefan Engström i spetsen.

Läs hela artikeln:

Vill man ha ett företag med stabil ekonomi så är Lindeberg inte direkt ett bra val, tror faktiskt att som aldrig gått med vinst, 100 miljoner back på dom senaste 4 åren iaf.

Manutten

Medlem
Tycker detta va sjukt kul att höra!
Jon passade så himla bra i j.lindeberg när han körde me det!

fredrisch

Aktiv medlem
fan.. tyckte alla hans crosställ var jävligt cleana.. speciellt det han hade under joss

marux

Medlem
Nejmen du frågade vad vi visste:D det jag vet säkert finns i den länken
besserwesserschmittensuren?:)

Skare

Ny medlem
Det är svårt att beskylla Jon för att ge vinst till sina sponsorer. Allt utom Redbull går väl grymt dåligt?

Men JL är i alla fall rejält mycket bättre ute än Cross. Minus 3% i vinstmargnal jmf med Cross minus 52%.

Om man säger "Ett bokslut berättar ju inte direkt allt om ett företags ekonomi.." så finns det en bra bra länk här: https://www.studera.nu/studera/903.html

http://allabolag.se/5566004072

jonasR

Ny medlem
Cross ÄR och alltid varit på samma låga nivå som FiveSeason/McKinley/etc. Everest från Stadium är kanske inte snyggare, men har bättre pris/funktion, dock har Cross lååångt kvar till att spela på samma nivå som Norrøna/WhiteOut som kickar rumpa i design/funktion/kvalitet och jmf med Cross som tar samma pris blir Norrøna/WhiteOut bra investering utöver tiden (1-2år)...

kingcaddick

Ny medlem
dope man!

kan man hoppas på ett helt vitt ställ som han hade back in the days? skulle vart dope...

carlzeta

Ny medlem
Då tar det väl 2-3 veckor innan Scherlin också skriver på för J.Lindeberg då ; )

ahj

Ny medlem
"Jon förklarar att en av de bidragen orsakerna till bytet till J.Lindeberg är deras sätt att göra saker annorlunda och skapa en unik stil.
– De har en unik stil på sina produkter kombinerat med Stefans kunskap och erfarenhet inom skidåkning - en kombination jag är väldigt glad att vara en del av, skriver Jon."

Men säg det bara, "Jag tillhör öfvreklassen och tackar därför inte nej när ett bratmärke erbjuder mig spons, speciellt inte när dom bjuder på skumpa också"

jibbkrille

Ny medlem
Jag tror det kommer bli bättre med JL nu när Stefan Engström är i spetsen som sagt!

welle

Ny medlem
han har ju råd med fler hublotklockor om han går till jlindeberg

guzI

Ny medlem
Om cross har dålig ekonomi är det säkert ingenting mot va JL har... de har backat 100 mill de senaste fyra åren...

Sjukt tråkiga skidkläder dessutom.... förhoppningsvis kan väl jon hjälpa till lite men antar att det blir sånna där fula Peak kläder som är skit dyra...

guzI

Ny medlem
såg nu att det redan var uppmärksammat :D

Grilljanne

Aktiv medlem
Inget för kidsen.. dom lirar ju i LRG och Edoggo och allt vad det heter. Klänningar ni vet.

ooj

Ny medlem
YES, Hoppas vi får se jon åka runt i skrikråsa heldress med ekorresvans på luvan, det är något jag har saknat!

theoJ

Ny medlem
crosskläderna var ju så extremt fula, så glad är jag iaf : )

sweetspot

Ny medlem
tror beslutet grundar sig i helt andra saker än det som nämns i artikeln, nämligen Jons paycheck från JL. Den var större än från cross därav blev bytet ett faktum.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp