[Artikel] Jon Olsson vann X Games Big Air

Redaktionen

Aktiv medlem
Jon Olsson tog guld i Big Air på Winter X. Kangaroo flip besegrade kanadensaren Charles Gagnier i finalen. Jons bronsförbannelse är bruten!

Läs hela artikeln:

nice..börjar bara bli smått trött på känguru snurren

finns de nånstans man kan se hela tävligen? man fick ju inte se alla hoppen de va ju 3 hopp mellan varje head to head

till alla er som hatar, jag kan ju säga att både jag och jon var sjukt less under träningen, hoppet var minimalt och vi kom båda överens om att det skulle vara totalt omöjligt att köra en dubbel i det där hoppet. allt vi vill göra är att visa nya trick, switchdubblar med mera, och det blir väldigt tråkigt när hoppet ska sätta gränserna.

hur som helst låg vi båda och nötte flatspins under träningen, och kände att vi inte orkade försöka spin to winna som charles och simon, vi var ganska inställda på en delad tredjeplats. sen efter första åket mot gagnier blev jag lite full i fan och kände att jag lika gärna kunde försöka göra en känguru och landa på magen om det nu var så, bara för att visa att vi ville försöka. jag kom dock runt rätt bra och landade långt ner, något som i efterhand känns lite surt att man inte hade vetat. så sluta med hatet, jons kangie var perfekt och det var det största vi kunde göra i det totalt misslyckade bigjump xgames hade byggt.

Jacob

Ja, sista hoppet var juh inte kangaroo, det var jävligt cleant!
Så ni är trötta på kangaroo? Jag måste säga att jag är trött på switch rotation med korsadeskidorgrab

förstår vad du menar jWester, ni körde ju sjukt bra alla, och hoppet såg ju inte närmelsevis lika bra ut som t.ex. det på JOI , men tycker ändå det börjar bli tjatigt med kangaroo..

JON på Crills konto
Tack Jacob!
Dels för förklaring varför andra hopp inte kunde göras och dels för att du var dum nog att prova dubbel, hade det inte varit för dig hade jag inte gjort dubbel så hoppas knä känns ok!

Men herrregud om kangaroo är uttjatad vafan är inte då sw 10?
Var glad för att dom för sporten framåt med nya trick..

riktigt sjukt nice! Men det verkar ju inte varit alltför skön stämning? Ingen musik, ingen kommentartor eller nåt hörde man, men det kommer nog bättre edits senare :)

Okej nu har jag inte sett film från det men... hur fan kan Jon Olsson vinna på en kangaroo flip? Jävla överskattat trick.

Okej, nu har jag läst kommentarerna och sett filmen.
Feta trixx men jag gillar fortfarande inte kangaroo.. Var fett dom första gångerna nu har det blivit för mkt tycker jag. Smälls ju av varje tävling nu

jo alltså kangaroo är grymt fett trick men snälla variera jon, typ dra kangaroo varannen tävling, o variera med djflip eller nått shit, ingen här sitter o hatar direkt så fett mkt men bara för att nån lärt sig dubbelk äre väl inte så att den personen bara ska fortsätta i dubbelvolter, det är iaf min åsikt, nu vare rätt att jon vann för han stompade sjuuuukt grymt på kangaroon, men hade charles tagit sin sw 12 bätre hade den varit värd första platsen, MEN nu ska vi vara glada över att han vunnit;D bästa är när dom mobbar han o säger att domarna måste dömt fel för han inte fick bronze:P

Stort gratis jon ! och uppskattar känguru flipen för alla andra va så jvla avundsjuka, såg spydiga komentaren freeskiers fotograf skrivit ! så dåligt så de finns inte, inse jon äger !

Varför ska han inte göra ett spektakulärt trick som han stompar monstercleant, och som han dessutom har uppfunnit själv?? Hur många andra åkare har egna trick? Hur uttjatad är inte en sw1080?

Congratz till guldet!

Tillbaka
Topp