Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Kangchenjunga Ski Expedition: Update 2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lowe71" data-source="post: 1158800" data-attributes="member: 85483"><p>Om det nu är så brant och trixigt åk så kan jag inte för mitt liv fatta varför man släpar med sig ett par pråmar som Pro Rider. Dom fyller möjligen sin funktion på nån flack glaciär där man vill bränna på lite extra vilket verkar onödigt riskabelt att göra i Himalaya) Har svårt att tro att det gör nån större skillnad om skidorna är 80 eller 100mm i midjan när det handlar om att göra hoppsvängar i en 50 gradig lutning. Om man ser på Ericssons videon från Dhalurgiri handlade skidåkningen det knappast om att bränna på utan mer om att ta sig ner..</p><p>Dom allra flesta extremåkare i alperna (Pierre tardivel, Stehpan Brosse och Remy Lecluse m.fl) kör alla med lätta randoskidor och jag skulle knappast vilja påstå att dom bara "hasar och kasar".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lowe71, post: 1158800, member: 85483"] Om det nu är så brant och trixigt åk så kan jag inte för mitt liv fatta varför man släpar med sig ett par pråmar som Pro Rider. Dom fyller möjligen sin funktion på nån flack glaciär där man vill bränna på lite extra vilket verkar onödigt riskabelt att göra i Himalaya) Har svårt att tro att det gör nån större skillnad om skidorna är 80 eller 100mm i midjan när det handlar om att göra hoppsvängar i en 50 gradig lutning. Om man ser på Ericssons videon från Dhalurgiri handlade skidåkningen det knappast om att bränna på utan mer om att ta sig ner.. Dom allra flesta extremåkare i alperna (Pierre tardivel, Stehpan Brosse och Remy Lecluse m.fl) kör alla med lätta randoskidor och jag skulle knappast vilja påstå att dom bara "hasar och kasar". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Kangchenjunga Ski Expedition: Update 2
Tillbaka
Topp