Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Klart att första liften till Hemavans nya skidområde byggs
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Halvsmurfen" data-source="post: 1310260" data-attributes="member: 144956"><p>Även om jag har någorlunda nära så finns det numera liten anledning att åka till Hemavan längre. I praktiken är skogsåkningen skiers right från gondolen borta då man redan börjat markbereda och dra några transporter mm Det finns kortare dungar som kanske tilltalar kidsen men ingen längre sammanhållande terräng. Det är inte bara husen utan alla sneddande transporter som hackar up. </p><p></p><p>En annan kommentar är att transporterna kommer ut mitt i pisterna och det är ett rejält säkerhetsproblem med barn som åker rätt ut. Nu är det inte barnen det är fel på utan man hade kunnat hantera detta i layouten. Så i praktiken har man dessutom tagit bort delar av den roliga delen av Snobben (pisten) för piståkning. Så totalt set är jag inte imponerad.</p><p></p><p>Det var inte så brant men Ängarna hade relativt gles skog. Så med skare och sen 2 dm snö kunde man tidigare stå på hela sluttningen ner. </p><p></p><p>Nu känner jag mig som en bitter "gubbe" där allt var bättre förr. Men jag gissar att jag inte heller tillhör målgruppen då jag hellre åker till Kittelfjäll. Man bör notera att jag av ovanstående anledning inte åkte till Hemavan ifjol och kommer att låta bli i framtiden om det nu inte blir av ett mer socialt tvång.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Halvsmurfen, post: 1310260, member: 144956"] Även om jag har någorlunda nära så finns det numera liten anledning att åka till Hemavan längre. I praktiken är skogsåkningen skiers right från gondolen borta då man redan börjat markbereda och dra några transporter mm Det finns kortare dungar som kanske tilltalar kidsen men ingen längre sammanhållande terräng. Det är inte bara husen utan alla sneddande transporter som hackar up. En annan kommentar är att transporterna kommer ut mitt i pisterna och det är ett rejält säkerhetsproblem med barn som åker rätt ut. Nu är det inte barnen det är fel på utan man hade kunnat hantera detta i layouten. Så i praktiken har man dessutom tagit bort delar av den roliga delen av Snobben (pisten) för piståkning. Så totalt set är jag inte imponerad. Det var inte så brant men Ängarna hade relativt gles skog. Så med skare och sen 2 dm snö kunde man tidigare stå på hela sluttningen ner. Nu känner jag mig som en bitter "gubbe" där allt var bättre förr. Men jag gissar att jag inte heller tillhör målgruppen då jag hellre åker till Kittelfjäll. Man bör notera att jag av ovanstående anledning inte åkte till Hemavan ifjol och kommer att låta bli i framtiden om det nu inte blir av ett mer socialt tvång. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Klart att första liften till Hemavans nya skidområde byggs
Tillbaka
Topp