Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Lära barn åka skidor – 10 steg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jung" data-source="post: 1311972" data-attributes="member: 41231"><p>Det är lite som att lära sig åka skateboard. Första tiden är det i stort sett omöjligt att ens rulla utan att ramla av brädan. Med tid lär man sig att bemästra balansen på brädan så bra att man kan börja olla, efter man kan olla kan man lära sig 100-tals trick som bygger på en ollie.</p><p></p><p>Plogen är ett jätteviktigt steg för en skidåkare. Där sätter man verkligen basen för position, skidkänsla och skidglädje. Kan man inte ploga så kan man inte grundtekniken vilket är otroligt viktigt om man vill ge barn och ungdomar en så bra bas att utvecklas på som möjligt.</p><p></p><p>Parallella svängar är något som kommer med tiden då barn och ungdomar börjar dra sig mot röda och svarta backar. Då brukar det komma av sig själv.</p><p></p><p>Det kan verkligen vara en bra övning för första dagarna på säsongen att åka utan stavar och ploga för vuxna. Jag åker utan stavar och uppknäppta pjäxor när jag åker med mina barn. Finns ingen bättre balans och positionsträning. Det ska gärna vara dimma så man inte ser något heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jung, post: 1311972, member: 41231"] Det är lite som att lära sig åka skateboard. Första tiden är det i stort sett omöjligt att ens rulla utan att ramla av brädan. Med tid lär man sig att bemästra balansen på brädan så bra att man kan börja olla, efter man kan olla kan man lära sig 100-tals trick som bygger på en ollie. Plogen är ett jätteviktigt steg för en skidåkare. Där sätter man verkligen basen för position, skidkänsla och skidglädje. Kan man inte ploga så kan man inte grundtekniken vilket är otroligt viktigt om man vill ge barn och ungdomar en så bra bas att utvecklas på som möjligt. Parallella svängar är något som kommer med tiden då barn och ungdomar börjar dra sig mot röda och svarta backar. Då brukar det komma av sig själv. Det kan verkligen vara en bra övning för första dagarna på säsongen att åka utan stavar och ploga för vuxna. Jag åker utan stavar och uppknäppta pjäxor när jag åker med mina barn. Finns ingen bättre balans och positionsträning. Det ska gärna vara dimma så man inte ser något heller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Lära barn åka skidor – 10 steg
Tillbaka
Topp