Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Lavin i trysil: dotter och pappa tagna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1214441" data-attributes="member: 161297"><p>Jag hoppas att han hade noll koll. "Det var så nära pisten så där förväntar man sig ju inte att det skall kunna gå några laviner." Alternativet vore riktigt skrämmande.</p><p></p><p>Som fd novis med noll koll så kan jag förstå honom. Titta på pistkartan. Ja, där är en svart pist och en symbol som säger 45 graders lutning vilket båda är feta varningssignaler om man sett ens den mest grundläggande introduktionsvideon om laviner på Youtube och kan få ihop ett och ett till två. Men för en pistturist finns det absolut ingenting på pistkartan som berättar om faran för laviner. Jämför med t.ex. Åres pistkarta där det finns lavinsymboler som både varnar och väcker nyfikenhet. Hade de även fått med en länk till typ lavinprognoser.se så hade det ju varit full pott.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1214441, member: 161297"] Jag hoppas att han hade noll koll. "Det var så nära pisten så där förväntar man sig ju inte att det skall kunna gå några laviner." Alternativet vore riktigt skrämmande. Som fd novis med noll koll så kan jag förstå honom. Titta på pistkartan. Ja, där är en svart pist och en symbol som säger 45 graders lutning vilket båda är feta varningssignaler om man sett ens den mest grundläggande introduktionsvideon om laviner på Youtube och kan få ihop ett och ett till två. Men för en pistturist finns det absolut ingenting på pistkartan som berättar om faran för laviner. Jämför med t.ex. Åres pistkarta där det finns lavinsymboler som både varnar och väcker nyfikenhet. Hade de även fått med en länk till typ lavinprognoser.se så hade det ju varit full pott. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Lavin i trysil: dotter och pappa tagna
Tillbaka
Topp