Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Lavin i trysil: dotter och pappa tagna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1214483" data-attributes="member: 144594"><p>Jag vet inte vem som gjorde flera fel, proffsen hos Skistar eller pappan. Jag instämmer i att pappan gjorde fel, och det är ju han och hans dotter som råkar illa ut på eget ansvar. </p><p>Men det framgår inte om Skistar har tagit detta på allvar, mot bakgrund av vad de själva skriver: " SkiStar Trysil bedriver bekämpning av lavinfara i lavinterräng dit man kan glida från en öppen lift/nedfart tillbaka till en öppen lift/nedfart. "</p><p>Jaha? Man undrar vad de gjort för att "bekämpa lavinfaran", som i denna tråd beskrivs som uppenbar vid denna plats och tidpunkt? Eller är det bara ngt man skriver för att frånskriva sig ansvar?</p><p></p><p>Det verkar vara en plats och tid där man borde haft tydlig lokal avspärrning med varning för lavinfara. Eller? Som man brukar se på motsvarande platser på andra ställen. Kanske fanns sådant men det är väl inte så troligt eftersom det inte framgår. </p><p></p><p>Min löst underbyggda slutsats är att Skistar i detta fall inte bedrivit någon märkbar "bekämpning av lavinfara i lavinterräng dit man kan glida från en öppen lift/nedfart tillbaka till en öppen lift/nedfart".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1214483, member: 144594"] Jag vet inte vem som gjorde flera fel, proffsen hos Skistar eller pappan. Jag instämmer i att pappan gjorde fel, och det är ju han och hans dotter som råkar illa ut på eget ansvar. Men det framgår inte om Skistar har tagit detta på allvar, mot bakgrund av vad de själva skriver: " SkiStar Trysil bedriver bekämpning av lavinfara i lavinterräng dit man kan glida från en öppen lift/nedfart tillbaka till en öppen lift/nedfart. " Jaha? Man undrar vad de gjort för att "bekämpa lavinfaran", som i denna tråd beskrivs som uppenbar vid denna plats och tidpunkt? Eller är det bara ngt man skriver för att frånskriva sig ansvar? Det verkar vara en plats och tid där man borde haft tydlig lokal avspärrning med varning för lavinfara. Eller? Som man brukar se på motsvarande platser på andra ställen. Kanske fanns sådant men det är väl inte så troligt eftersom det inte framgår. Min löst underbyggda slutsats är att Skistar i detta fall inte bedrivit någon märkbar "bekämpning av lavinfara i lavinterräng dit man kan glida från en öppen lift/nedfart tillbaka till en öppen lift/nedfart". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Lavin i trysil: dotter och pappa tagna
Tillbaka
Topp