Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Lavin i trysil: dotter och pappa tagna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="farsan56" data-source="post: 1214684" data-attributes="member: 145369"><p>Jag hävdar med en dåres envishet att trots rep, skyltar, trianglar på pistkartor och lavinbekämpning så är det ändå i slutändan ÅKARENS ansvar vad man tar sig för utanför pistat område. Att det inte sker mer olyckor än vad det gör får vi vara tacksamma över. </p><p>Ex. titta hur det ser ut när gondolen öppnar efter ett ordentligt dump. Jisses jösses, först ner i Östra, baksidan och lillskutan bla. Kolla snön det kan vi göra en annan gång verkar gälla.</p><p>Nu har jag ägnat de sista 4-5 dagarna åt att åka upp det stora snöfallet vi fick. Det har varit blandat. Flack skog, brant skog, branta raviner, stora öppna ytor både flacka och "alldeles" för branta.</p><p>Det som har varit gemensamt är att inför varje åk har tanken varit att nu är det upp till mig. Det finns ingen annan som har ansvar för vad jag nu gör. Så nog har jag backat undan någon frestande linje.</p><p>En annan rutin jag har är att jag inför tveksamma situationer tänker på min hustru, jag vill ju komma hem och krama lite på henne. </p><p>Fasiken vad jag älskar dig Maria.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="farsan56, post: 1214684, member: 145369"] Jag hävdar med en dåres envishet att trots rep, skyltar, trianglar på pistkartor och lavinbekämpning så är det ändå i slutändan ÅKARENS ansvar vad man tar sig för utanför pistat område. Att det inte sker mer olyckor än vad det gör får vi vara tacksamma över. Ex. titta hur det ser ut när gondolen öppnar efter ett ordentligt dump. Jisses jösses, först ner i Östra, baksidan och lillskutan bla. Kolla snön det kan vi göra en annan gång verkar gälla. Nu har jag ägnat de sista 4-5 dagarna åt att åka upp det stora snöfallet vi fick. Det har varit blandat. Flack skog, brant skog, branta raviner, stora öppna ytor både flacka och "alldeles" för branta. Det som har varit gemensamt är att inför varje åk har tanken varit att nu är det upp till mig. Det finns ingen annan som har ansvar för vad jag nu gör. Så nog har jag backat undan någon frestande linje. En annan rutin jag har är att jag inför tveksamma situationer tänker på min hustru, jag vill ju komma hem och krama lite på henne. Fasiken vad jag älskar dig Maria. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Lavin i trysil: dotter och pappa tagna
Tillbaka
Topp