[Artikel] Legenden: JP Auclair

Redaktionen

Aktiv medlem
JP Auclair har varit en del av den internationella friåkningsscenen ända sedan New Canadian Air Force chockade omvärlden på sina twintipskidor. Från parken till de stora bergen – allt JP gör utförs med känsla och stil. Trots att han sällan håller til

Läs hela artikeln:

Tycker själv inte att Tanner Hall är någon legend, men han är en profil.
Tycker inte om när folk pratar om allt han gör fel i nutid, då han har gjort mycket bra tidigare.
Dock tycker jag inte om honom egentligen, men någon legend är han inte tycker jag. Jon Olsson är mer av en legend för mig än Tanner.
**Hatar absolut inte Tanner**

Thovex kan möjligen mötas med tanner. Men att jp är bättre på alla sätt har du fel i. Hur många x games guld har jp? Har jp gjort en helt egen film? Har jp tagit sig tillbaka efter en stor skada på chads gap? Har jp varit med och skapat ett eget filmcrew (inspired). nej ,nej, nej. Så kom med lite vettigare argument nästa gång. .

Inte ens hälften av det som du nyss rablade upp har med skidåkning att göra. Tanner har lagt ut bilder på cannabis, en av de mildare drogerna. Eftersom alkohol är en lika farlig drog tycker jag att det är väldigt löjligt. Majoriteten av elit idrottare med instagram har nog lagt ut bilder på sprit. Att han hotade en 12 åring var ett stort misstag eftersom att tanner är långt ifrån perfekt. Varför beter sig tanner som en 12 åring? Så jag ser det så är han en av de få som verkligen levet livet och är avslappnad medans alla andra tänker efter hela tiden innan de säger nåt. Runka i luften tricket tex. Bara en kul grej som ingen annan gör. När skidåkningen blir mer och mer som alla andra sporter är det bara bra att sånt här lyfts fram. När man har sju x games guld och fem silver tycker jag man kan mätas som en legend även om man är uppväxt med en drog och röker på då och då.

EAraup: är inte du lite för ung för att kunna uttala dig om "största legenden inom skidor"? Skidor inkluderar rätt mycket, t ex Stenmark, Maier, Tomba eller varför inte Jernberg (9 OS-medaljer, 4 guld + 6 VM- medaljer, 4 guld)?
Menar du "jibbing" (inte friåkning för då finns mkt större namn) så skulle jag hålla med de andra om att JP är större än Tanner, JP var med från böjan ,Tanner för mig är mest den där killen som kraschar illa ibland...

EAarup: Cannabis är inte att jämställa med alkohol då det är en fettlöslig drog som sitter kvar i kroppen betydligt längre och påverkar andra delar av kroppen. Hjärnan påverkas på ett annat sätt än vid alkoholanvändning, och då speciellt för yngre personer där hjärnan fortfarande utvecklas. "Forskning från Nya Zeeland som följt personer under 20 år tar upp att tonåringar som regelbundet använt cannabis innan de blivit 18 år får bestående nersatt intelligens som kvarstår även efter att de slutat att använda cannabis" - Citat från Wikipedia 130709. Då många utövare av friåkning är väldigt unga och får för sig att cannabis är ofarligt så kan det sätta men för hela livet. Detta gäller givetvis för alkohol också, men kanske inte lika kraftiga biverkningar på just hjärnan.

Tillbaka
Topp