[Artikel] LIVE: X Games – Kval slopestyle skidor & finaler i boarder X

Redaktionen

Aktiv medlem
dollo-1-750x380.jpg

http://www.svtplay.se/video/1723825/vinter-x-games-snowboardcross

Sändningen börjar 19:30. Häng i chatten under tävlingen:

Startlista kval slopestyle:

Alex Beaulieu-Marchand
Bobby Brown
Joss Christensen
Nick Goepper
Henrik Harlaut

Läs hela artikeln:

vilka ska kommentera spektaklet? kommentatorerna till snowboardkvalet var ju inte speciellt bra...

ingen aning men jag håller med om att snowboardkommentatorerna var sämst, de snackade ju mer om andra saker än vad som hände i banan. och vad var grejen med de töntiga namnen på banans features? "money booter" "pump house" seriöst? är det för att de som inte är insatta ska kunna särskilja dem eller? tacka vet jag jeppenator.

Michael Douglas och Uncle E brukar kommentera, vem nu sistnämnda farbrorn är. Brukar vara hyfsat, eller Douglas har lite koll och Uncle E sitter och tycker att allt är häftigt. De missar lite rotationer hit och dit men oftast är de rätt ute.

Namnen på alla features har funnits med sedan länge och brukar vara associerade till pengar. The deposit, money booter osv. Money booter är alltid sista och största hoppet.

Ang. Money Booter – dåliga traditioner är till för att avskaffas. Gäller även namn. Jag röstar för att sista hoppet från och med nu ska kallas för Blubby.

(Under valspurten 2010 skrev tidningen Stockholm City att kulturministern Lena Adelsohn Liljeroth tyckte att ordet kultur kunde ha en negativ klang. Strax därefter uttalade sig serietecknaren Liv Strömquist: "Jag tycker att namnet Lena Adelsohn Liljeroth har en väldigt negativ klang. Därför föreslår jag att hon döps om till Blubby.")

sjukaste med snowboardkommentatorerna var att dom misstog mcmorris trippel för en dubbel(!). jag håller med, namnen är sjukt töntiga.

-Edit

Eller fetaste featuren där stora grejer händer å man kan skrapa ihop mest $$$$$

Tillbaka
Topp