[Artikel] Longboardavdelning på Freeride

Redaktionen

Aktiv medlem
Lagom till solsken, välputsad asfalt och sköna longboardssessions lanserar Freeride nu en longboardkategori i både film- och fotoavdelningen.

Läs hela artikeln:

finns inget tråkigare att KOLLA på än longboard, just för att det är så händelselöst och enformigt. Det är säkert jättekul att utföra dock! :)

Tink, beror ju på, mest skitfilmer där folk cruisar på freeride.. Finns massa filmer med mycket mer "action" i på youtube t.ex loaded filmerna

varför kan ni aldrig välja skateboard,? mycket större intresse och mer underhållning..
longboard är stört kul att åka men sjukt enformigt att titta på, hur kul är det att titta på en longboard film?..... borde ni igentligen inte skriva om det som röstas fram på freeride?, det kalls ju som sagt demokrati..

Det är några få som hela tiden gör inlägg på alla longboardforum om att billiga longboards är skit och att bara dyra på Kahalani är bra.
Undrar varför dom barnsliga ungarna inte skriver ut sitt namn. Känns patetiskt att läsa deras dissande hela tiden Dessutom är det inte sant. Visst kan man åka bra på t.ex. en Slipstream det hänger mer på vilken setup man använder. Tror dom flesta vet att det är så. Men ändå det är så barnsligt att hålla på att skriva ner allt och alla utom sitt eget märke.

Håller med om att det i stora drag inte finns något dåligt, men mest är det vad man själv föredrar före andra brädor osv. Själv så valde jag en loaded vanguard mest för att flexet/gunget är asskönt (enligt mig) och inte för att de är"bäst" eller mest kända :D Funtade också på en kahalani men den va hårdare i flexet :/ OCH "dant" det är vad du tycker :P I skateboard finns väl inte så många olika åkstilar??? tror jag utan mest ollies kickflip och grinds??? :P I longboading finns downhill, sliding etc ;)

DEt finns dem som gör en del trick och slides o sånt longboarding är inte bara att åka på en bräda. Och dem som inte vill se på videorna så kolla inte.

Av: Petsoon 2010-06-19 13:07
OCH "dant" det är vad du tycker :P I skateboard finns väl inte så många olika åkstilar??? tror jag utan mest ollies kickflip och grinds??? :P I longboading finns downhill, sliding etc ;)

hmm hur tänkte du nu? i skateboard finns det, street, miniramp, bowl och vert som är sevärt (tycker jag).. och jag tror dessutom att en bra skatefilm är roligare att titta på en bra longboardfilm..

Nu säger jag inte alls att longboard är tråkigt!, longboard är hur sweet som helst att åka..! peace..!

Tillbaka
Topp