[Artikel] Nästan 1 miljard investeras i svenska skidanläggningar

Redaktionen

Aktiv medlem
Sveriges skidanläggningar fortsätter att satsa offensivt. De investeringar som redan är planerade inför den kommande säsongen uppgår till drygt 950 miljoner kronor.

Läs hela artikeln:

@ Fiberteknologi:
Bra fråga! Jag var i kontakt med Hans Gerremo på SLAO och fick lite information om vad som händer i Jönköpings län. Artikeln är uppdaterad.

Måste vara Grizzly Express som kostar, fan vad jag ser fram emot att köra i Björnrike i år!

@Fiberteknologi och OlaMelin:
Isaberg bygger så det knakar i dagsläget, anläggningen kommer b.l.a få en helt ny skidshop och restaurang. Sen tror jag de kommer att bygga ut ena barnbacken.

Glöm inte Kronoberg. BYggt Kyltorn, breddat parkbacken till dubbel storlek. Bygger ytterliggare 5 rails, belysning i parkbacken. Sjuk satsning för ett ställe som jag som skåning gladeligen kör de 7 milen ett par gånger i veckan för.

@ Rudolfsson:
Det var det jag uppdaterade artikeln med tidigare =)

@OlaMelin:
Hahaha, jag missade det totalt, scrollade direkt ner till listan över länen. Men tur att vi (eller att jag) skrev samma sak.

kul att det händer grejer! och framför allt kul att det gått så bra för svenska liftanläggningar trots den allmänna finansiella situationen!

@dannedelphin: ditt inlägg är inte helt välargumenterat, även om diskussionen är intressant. men du kan väl knappast mena att fjällen utarmas av att ett fåtal liftanläggningar expanderar några procent? jag ser inte detta som något negativt. det finns ju fortfarande många små alternativ till de stora anläggningarna dessutom

jag tror du babblar lite för mycket för att budskapet ska nå fram.
80% av ditt senare inlägg förstår jag inte ens vad du vill ha sagt med.

jag är fullständigt ointresserad av skistar, med undantag för hemsedal som är ett schysst ställe att åka skidor på, inget annat.
jag har själv jobbat på skidanläggning i fyra år och kan inte påstå att jag tycker att utveckling behöver vara negativ. det handlar ju för anläggningarna om att överleva också.

Undrar över Almåsa... Är det nån som vet hur det går där, har hört rykten om en utbyggnad på nordsidan m.m
Ligger det nåt i de ryktena?

Tillbaka
Topp