[Artikel] Ny funktion i Köp&Sälj

Redaktionen

Aktiv medlem
Köp&Sälj uppdateras med en ny funktion. När du lägger in en annons samt söker efter produkter kan du kategorisera och filtrera genom årsmodell.

Läs hela artikeln:

Nice Johan
Men om man söker på 2010 nu så kommer ju förra årets grejor upp, alltså 09/10. 2010 borde väl vara prylarna som släpps 2010, alltså vinterns saker

Tack. Jag valde att ta hela årtal. Så 2010 är vintersäsongen 09/10, 2011 är vintersäsongen 10/11. Tänkte ha det på samma sätt som Pryldatabasen, vinterns pryldatabas kallar vi 2011 och är för säsong 10/11. Hoppas det är logiskt =) ? annars får jag förtydliga det så det blir "2010 (09/10)" i dropdownen.

Allright, det är rätt logiskt men lite förtydligande i dropdownen hade nog vart bra för att undvika missförstånd :)

Kom och tänka på en grej. Kan man göra så att det går att söka från exempelvis 2009 och framåt?

Gött, hade ju gärna sett att man kunde söka på angränsande län också, blir en farlig massa sökningar som det är nu.

Aktuellt med en funktion för sortering på pris?
Rätt smidigt när man letar grejer åt vänner/familj som inte skall använda grejerna så mycket och vill komma undan billigt...

Jag anser att vinterns prylar är just 2011 Jarle, eftersom större delen av säsongen är förlagd till 2011. Men ett förtydligande bredvid rullgardinen torde ändå vara bra, så alla gör på samma sätt.

Jag skulle vilja ha en räknare på hur många som gått in och kollat på respektive annons jag har ute. Den skulle kunna ligga under Mina annonser och den ger mig som säljer ett hum om hur intressant objekt som jag säljer och om jag kanske behöver sänka priset. Jag skulle inte vilja att räkneverket är publikt för alla utan bara för den som säljer. Surfzone.se har denna funktion på deras beg.sida men tyvärr har de också valt att ha räknaren publik för alla.

..på samma sätt som Freeride har räknare för visning av albumbilderna, lägg till featuren på annonserna också...

Jättebra ideér alla, verkligen... Men nåt som skulle vara helt jävla fantastiskt är om det gjordes en auktionssida där buden var bindande. Skulle kunna vara så att man var tvungen att signa upp på den funktionen så att endast seriösa användare kan använda den. Som det är nu ligger ju saker dels ute till helt hopplösa priser och det är ett jäjkla hassle fram och tillbaka med bud och bildskickande när man skall sälja nåt för att i slutändan få ett "nej jag var egentligen inte intresserad men gillar att ta upp din tid". Fixa det och få liv i köp och sälj igen, för seriöst, hur mycket blir egentligen sålt förutkom alla jibberisch hoods?

Tillbaka
Topp