[Artikel] På rull i och runt Whistler

Redaktionen

Aktiv medlem
Janne Tjärnström och Mattias Fredriksson prövar A-Line i kanadensiska Whistler och guidar till north shore-cykling i Squamish och single tracks bland grizzlybjörnar i South Chilcotins.

Läs hela artikeln:

Halvtaskig research.

Nej - Whislter var inte en vintersportort från början. Det började som en "summer resort" och liftarna byggdes först senare. Sedan kan man väl säga att vinteraktiviteterna succesivt tog över men att man nu åter satsat allt hårdare på sommaraktiviteter. Grundinställningen på orten skulle jag dock hävda att man alltid har velat satsa hårt på sommaren och detta är inget nytt. Om jag inte minns fel så togs detta bl a upp i Åka Skidors reportage i slutet av 90-talet (98 eller 99). För den intresserade så rekommenderas det lilla muséet bredvid biblioteket.

Hoppas att det inte är fler fel som jag inte kan bedömma...

/drygfan

Ganska mycket återvinning av bilder. Tycker mig ha sett de flesta förut på diverse andra ställen.

Whistler är grymt!
Nu satsas det för fullt på Funäsdalsberget, 2 leder skall vara klara i höst och ytterliggare 6 nästa höst. Modellen är Whistlers A och B-lines...
Kommer att bli fiiint! Mer info på 070-3730966 Jon

Iller:
Uppenbarligen kan inte du din Whistler historia, då Whistler skapades av två bussiness-nissar för att få vinte-os till Canada och whistler.

Klaga inte om du inte i onödan...

Bra reportage och herr Fredriksson alltid lika imponerande bilder!!!

mkt bra artikel... passerade en björn igår ca 10 meter ifrån mig på spåret oh såg en annan idag äta sig tjock på ett spår från liften som vaknat ur ide.

det är galet hur bra stämning det är i bike parken alla som åker MTB både DH eller cross country trails bör åka hit för en tur det är fantastiskt.

Tillbaka
Topp